Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 753 ggr
Pysslan
2015-08-30 23:27

Intuitionsövning 31 augusti

Idag måndag ska jag iväg till läkaren på eftermiddagen, vad söker jag hjälp för?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Annons:
Pysslan
2015-08-30 23:29
#1

Jag hoppas få hjälp med mina atopiska eksem som blommat upp under sommaren och vägrar ge sig.  😭
Hoppas jag får en bra salva så att det går över nu …   

Grattis till er som ser rätt åkomma!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Tarotstollan
2015-08-30 23:42
#2

Jobbig hosta och fel.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2015-08-31 13:44
#3

Hoppas du får bra hjälp Pysslan. Jag använder bara Indiskas olivoljetvål numera, den innehåller bara tre ingredienser och är det absolut snällaste jag någonsin tvättat mig med. Jag blir lätt torr i huden och då kommer eksemen snart. 

Blir jag så torr någon gång så smörjer jag med ricinolja (finns på apotek, hälsokost osv), ibland smörjer jag med aloe vera först för att få fukten, och  när den trängt in i huden är det dags för ricinoljan som är väldigt fet. Vänta ett par minuter åtminstone innan du tar i kläder och saker. Huden känns väldigt fort len och mjuk. Är det riktigt illa så smörjer jag flera kvällar i rad innan jag lägger mig.

Och ha inget ömtåligt på dig, oljan är fet och har en visserligen inte kraftig lukt, men speciell och den biter sig lätt fast. Försvinner i 90-grader tvätt, om det är textilier du fått den på.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kyllan56
2015-08-31 13:48
#4

Fästingbett och så fel det kan bli!😉

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Pysslan
2015-08-31 17:40
#5

#3 Tack för tips! 🤗

Jag har atopiska eksem, har haft sen 2 månaders ålder,  och nu i våras blommade de upp först på armarna, sen i ansiktet och nu även över öron och axelparti.
Jag börjar dagen med aloevera i ansiktet för att över huvud taget kunna öppna ögonen 😕
Nu har jag fått recept på antibiotika, antiklitabletter och två kortisonsalvor …  hoppas det blir bättre snabbt.

Ricinolja, visst kommer den från linfrön? Eller blandar jag ihop den med något annat?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Amandla
2015-08-31 17:49
#6

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
isisvingar
2015-08-31 20:57
#7

Jag gissade också på fästingbett…

Pysslan
2015-08-31 21:15
#8

#6 Ok, det ska jag kolla på 🙂

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Upp till toppen
Annons: