Annons:
Etiketttolkningar
Läst 908 ggr
Tarotstollan
4/27/15, 2:26 AM

Genomgång av dagskorten för 2014.

Ja, nu har jag äntligen gått igenom årskorten för 2014. Jag drar ju ett tarotkort om dagen för vägledning och i slutet av året brukar jag räkna ut vilka kort som  utmärkte sig mest.

I Stora Arkanan hade jag mest kort i Rättvisan med 13 kort följt av Eremiten med 10 kort.
Minst hade jag i Översteprästen med 1 kort och Stjärnan med 0 kort.

I Lilla Arkanan var det jämt fördelat mellan de 4 sviterna. Minst i Mynt med 70 kort och mest i Svärd med 73 kort.

I Mynt sviten hade jag mest av 8 i Mynt med 10 kort, därefter nummer 3,5, Prinsessan och Prinsen med vardera 7 kort.
Minst var det i 2,4 och Kungen med 2 vardera.

I Bägarsviten hade jag mest i 7 i Mynt med 9 kort och därefter 8 med 8 kort.
Minst var det i 6 och 9 i Mynt med 2 kort vardera.

I Stavsviten hade jag mest kort i Drottningen med 9 kort därefter kom 8 i Stavar med 8 kort.
Minst var det i Ess med 2 kort.

I Svärdsviten hade jag mest kort i 4 i Svärd med 10 kort, därefter 2 och Prinsessan med 8 kort var.
Minst var det i 9 och 10 med 2 kort var.

Att jag hade mest kort i Svärdsviten förvånar mig inte då svärden står för luft och jag är född i ett lufttecken
Däremot tyckte jag det var konstigt att jag inte fick ett enda kort i Stjärnan.
Inga kort som jag har känt mig förföljd av detta året och det är ju både bra och dåligt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Magi-cat
4/27/15, 6:52 AM
#1

Vilken bra idé att föra statistik med korten så här!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
4/27/15, 8:47 PM
#2

Ja, det är kul att gå igenom korten och se vad som kom upp mest och minst. Jag har gjort det i 3 år nu om jag kommer ihåg rätt, det gör ju att jag får ett annat "tänk" om korten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: