Annons:
Etiketttolkningar
Läst 775 ggr
destjo
2014-10-16 11:46

Dåliga nyheter i en tolkning

Hej alla!

Jag lägger ibland Tarot för vänner som ber mig och ibland händer det ju att man inte alltid kan framföra positiva svar på deras frågor. Hur brukar ni resonera när det händer? Jag har själv väldigt svårt att förmedla negativa svar då jag såklart inte vill göra någon besviken eller ledsen, men man vill ju heller inte ge en felaktig tolkning. Vad brukar ni göra när korten berättar om en negativ händelse?

Annons:
Evelina!
2014-10-16 12:55
#1

Jag brukar vara lösningsfokuserad, tänka mig att korten mer säger "så här ska du göra" snarare än att "det här kommer hända". Exempelvis om Svärdstian kommer upp, att "nu får du tänka på att hålla modet uppe trots att det kan finnas negativa energier runt dig…" osv.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Challa86
2014-10-16 14:01
#2

Jag gör nog lite som Garderob och framför "så här ska du göra" eller drar ytterligare ett kort som hjälpmedel. 
"Det ser ut som att du kommer få en jobbig period framöver, men med hjälp av (extrakortet) _____ / tänk på att _____ för att ta dig igenom det. Slutresultatet ser  positivt ut." 

Jag tycker även det är viktigt att man har båda fötterna på jorden och är medveten om att livet inte enbart är en bädd av röda rosor -eller hur uttrycket nu var. Sen tycker jag det är viktigt att man väljer sina ord rätt och inte slänger ur sig ALLT som korten visar. 

Kommer personen i fråga må bra av att jag berättar att _____? 
Om svaret är nej, lägg då mer fokus på någon av de andra frågorna/svaren och låt personen återkomma om hen behöver råd kring det du undvikit att tala om, OM det skulle hinna ifatt. Det kan faktiskt vara möjligt att du som tarotläggare tolkat korten fel. Vi är trots allt bara människor.

challameow.wordpress.com 

destjo
2014-10-16 16:12
#3

Ni har båda kloka svar! Ska nog börja tänka på att kanske dra ett extra kort för att se hur man isåfall klarar sig ur det, eller bättre kan hantera det kommer hända. Och ja, rädslan ligger väl lite i att man ju kan tolka fel! Och det känns nästan värre att ge felaktiga dåliga nyheter för man vill ju inte att personen ska gå runt och oroa sig över något som kanske inte händer!

H-lena
2014-10-17 18:57
#4

Jag har också svårt för det! Tycker du har fått väldigt fina svar här ovan från från två duktiga tarotläggare redan! Glad

Ibland blir jag så medkännande, och jag får som en jobbig känsla när jag vet att något negativt kommer fram. Försöker alltid framföra det så försiktigt som möjligt och alltid försöka, som sagts här ovan, se vad man kan göra åt saken på något sätt. Jag vet ju själv hur trist det är att få dåliga nyheter, då vill man ju ha något annat positivt att hänga upp sig i istället. Samtidigt måste man kunna ta dåliga nyheter, det är inte ditt fel om du ser något negativt i korten. Man måste kunna hantera "sanningen" (även om korten såklart kan ha fel!).


Upp till toppen
Annons: