Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1228 ggr
Tarotstollan
2014-10-02 02:34

Om leken inte finns mer....

Har ni någon lek som ni funderat på att köpa men det har hittills inte blivit så? Vänta inte för länge bara, det kan vara för sent!😕

Det finns en lek som jag tänkt länge på att köpa men tvekan har alltid funnits där och så tanken att "jag köper den sen när det känns rätt"!
Hur blir det då den dagen man skall köpa leken och den finns inte att få tag på?
Fick en kalldusch i går när jag var inne i en butik för att köpa några stenar.😮
Det var en tjej där inne i butiken och hon skulle köpa en tarotlek och killen som äger butiken sa till henne "fråga tjejen där, hon har 50-60 lekar så hon kan nog hjälpa dig". Det var mig han menade😉! Jag hade precis kommit innanför dörren och hann knappt reagera.
Alltid smickrande men det känns ju lite konstigt när ägarna ber en kund om hjälp, inte för att det är första gången, det fick jag ju ofta göra när jag var nere på "shopen" (som nu inte finns kvar)!
Nåväl, tjejen skulle börja på en tarotkurs och nu skulle hon köpa sin första tarotlek och visste precis vilken hon ville ha men butiken hade ingen kvar och hon hade varit ute på nätet och letat innan men inte hittat någon. Det verkade i stort helt omöjligt även för killen att hitta någon när han sökte under tiden vi pratade i butiken.

Så jag tänkte att med mina s.k. Tarot kunskaper skulle jag nog  kunna hitta en till mig själv i alla fall!😉 
Tjii, fick jag!😟 
Har letat som en liten 😈 men kan inte hitta någon så jag får fortsätta leta vidare.

För er som undrar, tjejen köpte en Cosmic Tarot på min inrådan!😇

Leken som vi båda var/är intresserade av är Arcus Arcanum Tarot.
Är det någon som vet var man kan få tag i en sådan lek?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2014-10-02 22:50
#2

#1. Tack för länkarna Vilda Vittra!
Så den finns att få tag ifrån utlandet men jag tror nog att dessa priser var mer en chock😮 än hjälp! Någon ville ha nästan 1700 för en lek! Helt utanför min ekonomiska nivå!😉
Så jag får nog fortsätta mitt letande i Sveriges källare och vrår!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-10-10 00:54
#3

Jag såg att den funnits på Tradera och gick ut i början av September D= Det kan hända att den kommer upp igen där, så håll ögonen öppna.

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-10-10 01:19
#4

Jag har varit där inne  ibland och tittat men gillar inte att det är auktion. Det gör att priserna trissas upp, om det är flera som är intresserade och dessutom krävs ju det ett konto och det har jag ingen lust att skaffa, inte nu i alla fall.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-12-07 08:24
#5

Nu finns den på Tradera igen.

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-12-07 21:19
#6

Ser att det redan är 2 som krigar om den och den är redan uppe på över 350 kr. Kan undra var det slutar?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: