Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 1838 ggr
Anngerd
2014-08-10 12:27

Egen tarotstjärna

När jag ska göra en tarotläggning så lägger jag en egen stjärna. Jag lägger först ut tre kort och under dessa två kort och därefter ett kort. Därefter vänder jag på korten ett i taget och gör min tolkning. För ytterligare information lägger jag två kort under det sista ensamma kortet och därefter tre kort detta för att få en nyans i frågan.

Hur gör ni? Följer ni de beprövade stjärnorna som man kan finna på nätet och i böcker eller har ni egna läggningar som ni har kommit på?
Intressant och höra hur ni gör.

Annons:
Tarotstollan
2014-08-10 20:16
#1

Jag kör mest med 3 kort eller 1 kort. Det finns så många olika stjärnor att det är svårt att välja vad man skall ta tycker jag. Ibland är det kul att testa stjärnor med många kort men då vill jag ha gott om tid, helst en hel dag.
Några gånger har jag lagt Keltiska Korset men annars brukar jag nog bara lägga korten lite hur som helst.
Har också hittat på några stjärnor men inga frågor till kortens placeringar och det var många kort. Mest bara för att bilda fina mönster tror jag, får se om jag följer upp det och gör frågor till dessa stjärnor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2014-08-10 20:39
#2

Keltiska korset. Enkel och man får med det man behöver. Eller Ylvas variant med kombinerat Keltiskt och Elementstjärna.

Är jag lat drar jag bara tre kort…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Medda
2014-08-12 01:04
#3

Jag har faktiskt en egen läggning. Då jag bara blev frustrerad av att försöka komma ihåg betydelsen och "områdena" på alla läggningar, så valde jag att helt släppa det till en början och hitta "mitt eget" sätt. Upptäckte att det var mindre frustrerande, plus att jag lättare kunde se helheten i läggningen och kombinationerna istället för att stirra mig blint på "vad var det nu igen".

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Tarotstollan
2014-08-12 01:32
#4

Ja, det är just placeringen som jag aldrig kommer ihåg vad det betyder. Får alltid ha en bok bredvid mig om jag inte redan skrivit upp kortets namn och numret på placeringen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: