Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1256 ggr
Jinaum
3/20/14, 8:15 AM

Vill träna tarot

Tja alla. Jag köpte mig en ny tarotlek, har haft andra innan but they didn't do it for me.
Så därmed har jag aldrig haft ro att träna med dem. Men nu har jag det och vill läåra mig använda den bättre. 
Å vad finns det för bättre sätt än att öva?

Finns det några som ställer upp att bli tränade på?
Vill man hålla det privat går det att PMa mig. Gör så som är bekvämast :)

Annons:
Challa86
3/20/14, 10:41 AM
#1

Du får gärna träna på mig :) 
Vill du att jag ställer en fråga så får jag fundera lite, annars får du gärna lägga allmänt och se vad som kommer upp.

challameow.wordpress.com 

[Svartkajan]
3/20/14, 12:12 PM
#2

Vad spännande! Vilken lek köpte du?

Jinaum
3/20/14, 12:33 PM
#3

#1 Det är vilket som för mig.

#2 Köpte Shadowscapes Tarot :)

[Svartkajan]
3/20/14, 2:25 PM
#4

Vilken vacker lek! Du får gärna träna på mig. Hur ser min närmaste tid ut rent finansiellt?

Vander-sten
3/20/14, 4:34 PM
#5

Ha ha No Thank's ! 😃 reder mig bra på egen giv.

Om du frågar mig så tror jag inte på konceptet, det kan vara nog så svårt att skapa sig en förståelse över saker som är igenkännbart i ens eget liv och sånt man genomlevt själv och minnen man triggar igång på.

Möjligt det går om den andre kuperar leken och man tolkar åt varandra men nja..Det handlar likväl om en bedömning där korten tenderar återspegla vad tolkaren föreställer sig om den andra parten.

Det blir lite som…Har du lust & ta del av min samlade bild av dig, som jag kan tänkas ha om dig?

Utgår man ifrån dem flesta har en naturlig benägenhet att fästa sig vid allt ifrån fixeringar till mer eller mindre fördomar vi matas med, så vet jag inte om jag skulle vilja kalla detta vid vägledning och än mindre spådomskonst. Tarot är ett underbart verktyg ur personlig synvinkel men ställer mig något skeptisk när det gäller att förmedla tolkningar kors & tvärs. Men det är uttryckligen min egen åsikt.

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Skogshumblan
3/20/14, 5:15 PM
#6

Du får gärna öva på mig. Min fråga är vad jag kan behöva veta på ont och fott om april månad. Du får gärna formulera till frågan så du känner dig bekväm med den och det går bra att posta här i tråden. Lovar att ge feedback så småningom!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Vander-sten
3/20/14, 6:15 PM
#7

#6 Är normalt inte en sån som märker andras bokstaveringar.

Men du menade "Gott" nu va? 🤔 🙂

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Amandla
3/20/14, 7:09 PM
#8

#7 Skogis mobil stavar som den vill, det är bara att vänja sig 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
3/20/14, 7:13 PM
#9

Ja såklart *suckar*. Tack Amandla för att du förklarar min finska lurs egenheter….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Challa86
3/20/14, 7:37 PM
#10

Jin, Shadowscapes är underbar <3 Då får du gärna lägga allmänt :)

challameow.wordpress.com 

Blanksteg
3/20/14, 8:48 PM
#11

Du får jättegärna öva på en allmän läggning på mig! :)

Jinaum
3/20/14, 9:40 PM
#12

#10 Jo jag är väldigt förtjust i den hittills. Jag lät faktiskt min pendel välja den åt mig då jag inte visste eller kunde bestämma mig.
Hittills känns det väldigt bra då jag kan ignorera boken lite mer än jag behövt med andra jag provat. 
Dock skulle jag någon gång vilja få en för att se om det är någon skillnad i om man köper eller får dem.
Fick en.. ja.. hybrid grej av min mamma när jag var 12 från en tidning, den hänger med än och stämt på väldigt många sätt men den är bara 24 kort och någon blandning mellan Tarot och orakel kort. Det står affirmationer på dem som gör det lättare att få ett grepp om vad man läser så det är ett litet hum men hade varit trevligt att prova med redig Tarot.
Samt göra Tarot magi med dem senare.

Ni som skrivit här. Vill ni ha svar här eller via PM?

Blanksteg
3/20/14, 9:58 PM
#13

Via PM, tack! :)

Annons:
Vander-sten
3/20/14, 10:13 PM
#14

Det låter gott 🤗 då återgår jag till min 33 kortsläggning. 

Trevlig Kväll alla så hörs vi👍

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Jinaum
3/20/14, 10:26 PM
#15

#4 Vet precis vilken läggning som passar dåDå vill jag att du säger mig 9 st tal mellan 1-78.

#6
Du kommer nog behöva tänka på att balansera upp saker i ditt liv även om det är lätt att ha fokus på en enda sak och försjunka sig i något exlusivt. Men något roligt kommer hända. Kanske ett partnerskap?

Du bör kanske vända dig innåt för svar och granskning för att kunna balansera. Glömt inte bort "dig-tid".

Du kan råka ut för att någon ljuger för dig eller undanhåller något. Lyssna på din första röst/inuition inom dig och så kommer du nog få rätt sida på det. Låt det inte dra ned dig och våga lyssna till andra.

Challa86
3/20/14, 10:37 PM
#16

Jag vill helst ha svar via PM. 🙂

Jag skulle också gärna vilja "få en tarotlek", men mina vän-kretsar har på något sätt blivit kristna individer som satanistförklarar allt som har med Tarot att göra, så det lär inte ske på iaf ett par år 😉 
Däremot kan jag tänka mig att en tarotlek som någon annan valt ut till en automatiskt känns mer speciell, då personen faktiskt tänkt till och analyserat tills personen kommit fram till -vad denne nu anser- är rätt kortlek for mig. 
Det är ju alltid spännande att få både se och höra vad andra har för uppfattning om en själv.

challameow.wordpress.com 

Jinaum
3/20/14, 10:49 PM
#17

#16 Done!
Ja men precis! Tänker precis så.
Jag har vänninor som själva lägger Tarot och har liknande intressen som jag. Vi har en liten cirkel så det finns en möjlighet att det sker i framtiden ;P Men två personer är inte så mycket att träna varierat på.

Skogshumblan
3/21/14, 12:49 AM
#18

Jinaum, tackar. Ska som sagt återkomma :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Svartkajan]
3/21/14, 1:22 PM
#19

Nio tal: 12,15,3,58,63,7,55,56,32

Svar via PM blir bra :)

Spännande att se vad det blir

-Cissi-
3/21/14, 8:16 PM
#20

TS Du får gärna lägga på mej med :) Svar via pm

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Lonewolf
3/22/14, 6:05 PM
#21

Du får gärna lägga på mig med. Undrar om jag kommer hitta mitt drömhus och sedan söker jag med ljus och lykta efter en partner och skulle du se något annat så berätta det med. Svar via pm Mvh per

[NeferNefer]
3/23/14, 10:45 AM
#22

Om du har tid och lust när du är klar med de andra tar jag gärna en allmän läggning :-)

Jinaum
3/23/14, 8:13 PM
#23

Tja jag har sett er alla och noterat :) kommer kanske ta lite tid då min flytt blev fram flyttad så det är lite kaos. Men jag kommer ordna med läggningarna så snart jag kan

findusfelix
3/25/14, 12:57 PM
#24

Du är välkommen att träna på mig också;) arbete hur ska jag göra? Svara gärna i PM

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Pagan
3/25/14, 6:35 PM
#25

Ska jag nu låsa denna tråd jinaum, så du får tid på dig med de som redan anmält sig innan fler ansluter till tråden?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jinaum
3/31/14, 10:54 PM
#26

#25 Det har inte tillkommit så många och nu är jag igång igen så det går bra :) 
Är jätte roligt att så många är snälla och ställer upp och ger goda råd och reflektioner.

#20 En allmän då? Bara ås jag vet vad jag lägger :)

#22 Via PM eller här?

Återkommer imorgon med svar på läggningar och sådant!
Har äntligen börjat få ordning på flyttstöket och tom satt upp mitt altare så nu känns det redigt mysigt i hallen att sitta där :) I flyten hittade jag även min urgamla duk för Tarot (win).

Tack alla för tålamodet :) Nu är jag igång igen! Det är jätte roligt att ni vill ställa upp. Jag lär mig massor!

-Cissi-
4/1/14, 10:16 AM
#27

Gärna över min ekonomi :) eller hur man ska uttrycka det :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Pysslan
4/9/14, 5:56 PM
#28

Om du fortfarande vill ha folk att öva på får du gärna göra en allmän läggning för mig. Svar i PM

Tack på förhand  🙂

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

thilda-
4/14/14, 1:05 AM
#29

du får öva på mig med om du vill :) Allmän läggning och jag skulle vilja ha mitt svar i PM :)
tack å bock!

Evelina!
4/15/14, 5:52 PM
#30

Jag skulle så gärna vilja ha svar på en endaste liten fråga och det är lite akut. Har tid hos en tarot-tolkare först i juni men jag skulle behöva ett svar nu. Hör gärna av dig om du känner dig manad!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: