Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 9958 ggr
Pagan
1/19/14, 11:30 AM

Dagens kort

Tänkte att vi skulle dra dagens kort. Vi har väldigt låg aktivitet här på forumet och det vore bra om vi kom igång med nåt som kan inspirera. Vi planerar att ha en cirkel framöver så vi behöver öva lite mer.

Idag drog jag 6 i svärd ur min cosmic lek. 

En man balanserar på ett ben med foten placerad så att spetsarna på de fem svärd som ligger på marken, är riktade mot honom, centrerat. Hans andra fot och ena arm är lyfta i perfekt balans mot fjärran. Solen skiner så han är omringad av varmt ljus, även det i perfekt centrum. Bakom honom står en Kaducé en stav prydd av två slingrande ormar. Kallas också för häroldstav och betyder fred, handel och ekonomi. Man kan också se en del av en pyramid bakom honom. landskapet är ökenlikt.

Kortet talar om perfekt symmetri och balans, allt går mig väl i händer i dag och jag ska bara förvänta mig goda ting. Just siffran 6 är också harmonisk i sig så jag tror att dagen i dag blir en riktigt bra dag. Jag gör vad jag vill och har lust med. Inga större krav mao.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
1/19/14, 10:01 PM
#1

Mitt kort för dagen blev Svärdprinsessan ur Jolanda leken.
Hon sitter på en murad tegelkant runt en damm där det simmar en svan, det flyter näckrosor i den och i bakgrunden syns ett berg.
Hon är klädd i en senapsfärgad klädnad med ett blått skärp med en sol som spänne, i handen har hon ett svärd med spetsen pekandes upp i himmelen. Över brösten har hon runda sköldar med ett kvinnoansikte på och runt sköldarna slingrar sig ormar.
På huvudet har hon en järnhjälm som har två vingar en på varje sida. Det ser ut som om hjälmen skulle kunna flyga iväg!
Framför henne ser man en get.

Min tolkning blir att hon sitter och väntar på något att agera på. Hon är beredd med svärdet men ändå ser hon avslappnad ut.
Alla 4 elementen finns representerade på kortet men vet inte riktigt hur jag skall tolka det.

Tycker alltid det är så svårt att tolka dessa hovkort då jag inte får så mycket information av korten eller i detta fallet från boken heller.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
1/20/14, 6:31 AM
#2

Dagens kort 20 januari. Jag drog 10 i bägare ur min Renaissancelek. kortet är fullt av bägare som står i en pyramid, översta bägaren rinner över ner i de andra som i sin tur flödar vidare nedåt. Längst ner sitter en manlig och en kvinnlig vingbeprydd människovarelse och håller varandra händer. Kortet handlar om harmoni och lycka, ett självförtroende med trygghet i. Låter bra för min dag i dag blir låååång. Först jobb på "dagis" 9-17, och sen raka spåret till barngympan för en timmas röj med godingarna där. Har känt mig lite bilden i båda uppgifterna men nu ska jag leta fram tilliten till att jag kan och duger!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
1/20/14, 8:43 PM
#3

Dagens kort stämde bra. Var fullt upp på jobbet men jag kände att jag hade grepp om det. Lika sånt föll massor med bitar på plats med barngympan. Jag har koll och är lugn och trygg i det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Challa86
1/20/14, 10:29 PM
#4

Åh jag längtar tills det blir en ny cirkel här. Känner att jag behöver motivation att börja med lekarna igen. 🙂

challameow.wordpress.com 

Skogshumblan
1/20/14, 11:15 PM
#5

Challa, dra gärna dagens kort och skriv din tolkning här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Challa86
1/24/14, 3:29 PM
#6

Okej, idag drog jag Knave of Chalices (eller Page of Cups) ur So Below leken. 

På kortet står en ung man med halva håret uppsatt i en toffs lite frammåtlutad över vatten. Högerhanden är doppad i vattnet, så att  vattnet rör sig lite och man ser ansiktet speglas i ytan. Det är även två röda rosor i de övre hörnen och två vatten-spirits eller sjöjungfrur eller något i någon aqua-färg som tittar på spegelbilden. 

Min fråga var: "Vad ska jag se fram emot idag?" 

och i all ärlighet så är jag väl ganska blank till vad kortet försöker säga. Min första tanke var att jag speglar mig själv, behandlar andra som jag vill bli behandlad och tittar i mig själv för att finna svar på mina frågor. Det tycker jag dock inte är något svar på min fråga -egentligen. 

Smygkollade i boken för att få lite mer insikt i vad kortet betydde och fick fram: "Han utforskar sin intuition och sina drömmar". 

Jag är ensam hemma ikväll och hade planerat att göra en årsläggning till en vän -som jag lovade nån gång vid jul. Det kan ju eventuellt betyda att jag faktiskt sätter mig ner och gör det. Jag vet inte. 

Kan återkomma lite senare. 

Ps. Det är typ första gången jag använder leken sen jag fick den, men den kallade på mig både igår och idag så idag gav jag efter :p

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
5/24/14, 10:07 PM
#7

I dag drog jag Ess i Svärd.
En ny början på händelser och hälsa.
Stämmer bra då jag äntligen mådde så pass bra att jag kunde gå ut och plocka Liljekonvaljer och träffa mina kompisar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
7/2/14, 5:38 PM
#8

Till idag drog jag Stavdrottningen.
En kvinna med mod, styrka och värme, tolkar jag. Värmen känner jag att jag behöver både fysisk och mentalt. Hon står på kortet med solen som en lysande gloria ovanför huvudet, dessutom har hon en brinnande eld under sin häxgryta, två lejon ligger framför henne. Tolkar det som att hon kokar något som kan vara bra att ha för framtiden.
Bl.a. står hon för healing hos sina medmänniskor i såväl kropp som själ, så det är väl en av anledningarna att jag sovit extra mycket i natt. Jag har ont i hela kroppen av extra ansträngning jag gjort i både helgen som gick och igår.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
7/3/14, 4:10 PM
#9

Nu i eftermiddag drog jag kortet för kvällen och det ur Lo Scarabeos The Fairy Tarot och fick upp Knave of Acorns (Prinsessa i stavar). På bilden är det en liten vätte som står lutad mot en dolk och håller en sköld i andra handen. Han ser förtroendeingivande ut, och utstrålar någon form av samhörighet. Jag har nyligen haft släkt över på fika, och nu senare idag kommer min partner med familj upp hit till stugan. Ska bli himla trevligt,

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anngerd
7/12/14, 9:07 PM
#10

Jag drog ett kort för morgondagen och det blev 6 bägare. Jag använder mig av leken Toth Tarot. Jag tolkar detta kort som om jag kommer att tänka tillbaka på tidigare händelser, kanske min barndom. Ska på släktträff imorgon så det var ett lämpligt kort. Ska bli jättetrevligt.

Tarotstollan
7/12/14, 9:39 PM
#11

Jag drog Eremiten för idag och det stämmer verkligen bra! Jag har suttit ensam hemma idag, självvalt! Mina kompisar har ringt men eftersom jag sov eller stod i duschen när de ringde och jacket var urdraget då, så jag hörde inget.  Så det blev ingen promenad med dem som de hade föreslagit om jag svarat i tid!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
7/20/14, 3:53 PM
#12

Jag drog 10 i stavar för morgondagen. För mig står kortet för anträngande arbete under stress. Morgodagen ser alltså ut att bli ansträngande, får gå och lägga mig  i tid ikväll :-)

Tarotstollan
7/20/14, 8:04 PM
#13

Mitt kort för dagen är Hjulet och som vanligt vet jag  inte riktigt vad det pekar på. Saker som är på gång, det kan ju vara vad som helst! Vändning av ödet, ny start….
Kortet är från Jolanda leken och där heter det "Livshjulet", på hjulet klättrar en apa och en orm slingrar sig i det. Hjulet är invävt i en påfågels stjärtplym.
Jaja, får se senare ikväll om jag kommer på vad det gäller. Det är snart en ny dag och ett nytt kort!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
7/22/14, 1:39 PM
#14

Mitt kort för tisdagen 23 juli 2014 är Hängde Mannen. Kortet står för att jag ska ta dagen som den kommer och att allt kommer att bli som det ska vara idag!  iNgen idé att försöka för mycket, lita på att livet vill mig väl. Släpp efter och följ med.

Jag har likt Tarotstollan Jolanda den Tredjes lek. Gillar trollsländan på kortet, har funderat en hel del på trollsländor senaste veckan nämnligen… 😃

 
 

Tarotstollan
7/22/14, 9:29 PM
#15

Mitt kort för dagen är 8 i Stavar, en väderkvarn med en uggla som flaxar för att hitta ett bra ställe att sätta sig på någon av kvarnvingarna.

Stämmer bra att jag haft olika val att göra idag men att jag inte hittat något val att landa på! Flaxar vidare och undrar vad jag skall välja?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
7/22/14, 10:58 PM
#16

Jag drog ett kort för morgondagen, onsdagen den 23 juli. Jag fick IV Kejsaren. Jag använder mig av leken Toth Tarot.

Kungen sitter på sin tron omgiven av två stenbockar, håller i en spira. Han har ett lamm vid sina fötter. Färgen på kortet är orange röd.

Kortet för mig representerar en manlig person, en pappa, morfar eller farfar. Eller en chef eller en egen företagare. Det är en trygg, bra och stabil person. Färgen tolkar jag som värme och omtanke. Den här personen lyssnar också på andra (lammet vid fötterna).

Jag tolkar det här kortet som att jag måste stå på mig imorgon, kanske mot en auktoritär person. Eller ställa mig frågan vad behöver jag ändra på i en viss fråga. Behöver jag sätta ner foten mot någon eller i någon situation? (Kejsaren har ena foten i marken).

Anngerd
7/23/14, 10:26 PM
#17

Jag drog ett intressant kort för den torsdagen den 24 juli. 10 mynt.
Använde mig av Toth Tarot och på bilden ser man en massa mynt.

Min tolkning är att min ekonomi kommer att förbättras imorgon genom en lott, ett jobbförslag eller på annat sätt. Denna möjlighet kommer att ge långvarig effekt på min ekonomi.

H-lena
7/24/14, 4:02 PM
#18

Idag drog jag tre i svärd i Raider-Waitekortleken! :)

På kortet är det tre svärd som spetsar ett hjärta, vilket är ett ganska tydligt budskap tycker jag. Hjärtesorg, ett krossat hjärta, krossade drömmar och förhoppningar. Har dock inte känt mig så ledsen och förstörd idag? Inte mer än vanligt iaf! ;) Vet egentligen inte vad det kan betyda annars. Någon som har någon idé? Kan tillägga att jag precis börjat med Tarot och inte riktigt kommit fram till vad alla korten betyder än!


Tarotstollan
7/24/14, 9:25 PM
#19

#18. Ja, ibland undrar man vad korten egentligen menar, då inget just nu passar in på symboliken.
Jag har för mig att någon här på TiF, skrev att det kortet symboliserade hennes familj och svärden var hennes barn.

För idag har jag kortet 9 i stavar, ordet Balans står skrivet under bilden. Några olika förklaringar är visa  uthållighet och livskraft, ingen större förändring osv.
Tycker det verkar vara ett ganska så bra stämmande kort. Jag har inte gjort någonting särskilt i dag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
7/25/14, 8:58 AM
#20

I dag 24 juli drog jag eremiten.

På kortet syns en gestalt som vänder sig bortåt. Färgerna är dova förutom på gestaltens rock, den är röd. Det finns även en trehuvad svart hund med på bilden.

Jag tolkar detta kort som att jag delvis vill vara social under en del av dagen men även vill ha lite lugn och att jag kommer att söka efter självvald ensamhet. Lugnet behövs för att jag ska kunna lyssna inåt. Den trehövdade hunden säger att detta är en person som både tycker om och behöver ensamheten och lugnet men även fest och det sociala. Men denna dagen kommer att bjuda på både och.

Annons:
H-lena
7/25/14, 9:52 AM
#21

#19 Kortet hade rätt igår ändå! Det blev en familjekonflikt där jag kände mig mycket sårad. Vi är fyra i familjen så jag antar att hjärtat kanske symboliserade mig och de tre svärden mina familjemedlemmar, eller egentligen känner jag mig mest sårad av en av dem, så det kanske var den personen som stack tre svärd i mitt hjärta. Oavsett så hade ju kortet rätt. 😕💔

Idag drog jag tre i pentagram. en person står och jobbar på en kyrka med två som står och beundrar. Han är en mästare till skillnad från en lärling som är på kortet åtta i pentagram. (Det var vad jag läste iaf, så jag använder det i min tolkning). Detta drar jag direkt som en parallell till mina studier, jag börjar bli riktigt duktig nu och förhoppningsvis tillräckligt duktig för att klara min tenta i augusti! Skicklighet, ära, värdighet i arbetet man utför känner jag är nyckelorden till det här kortet. Så jag ska jobba på idag med pluggandet och känna mig stolt över mitt hårda arbete!


Tarotstollan
7/25/14, 11:28 PM
#22

Mitt kort för dagen var Styrkan och det stämde verkligen bra. Jag fick uppbringa all styrka jag hade i värmen för först hade jag tvättstugan och sen var jag tvungen att gå ut och handla mat och div. grejer till katterna.
Jag är helt slut!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
7/26/14, 9:52 AM
#23

Dagens kort blev vagnen, ett positivt kort enligt mig. Nyckelorden skulle jag säga är styrka, seger, att lägga det gamla bakom sig och blicka framåt.

Det känns som att kortet ville säga till mig att jag kommer klara av den här dagen trots att jag fasat för den i ett par dagar.


Tarotstollan
7/26/14, 11:10 PM
#24

Mitt kort för denna dagen var Svärddrottningen, eftersom det är ett av mina personliga kort räknar jag med att det visade mig en egen "ego" dag idag! Jag har nämligen inte gjort någonting!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
7/27/14, 9:57 AM
#25

Idag drog jag kejsarinnan! Har lite svårt att tolka henne, men får känslan av initiativ, femininitet en möjlighet till utveckling. 🙂


Anngerd
7/27/14, 11:48 AM
#26

Idag drog jag 10 Svärd. För mig är detta ett negativt kort och på bilden är det 10 svärd ett hjärta och färger som gul, orange.

Jag tolkar detta som om något bra tar slut idag som jag inte vill och som jag inte har möjlighet att påverka. Det stämmer för idag tar min semester slut. 😕

Tarotstollan
7/27/14, 7:11 PM
#27

Mitt kort idag är 10 i Mynt, ett väldigt positivt kort. Det innebär tydligen att jag nu äntligen skall kunna skörda framgångar av det jag sått tidigare.
Frågan är bara vad? 🤔
Jaja, det ger sig väl så småningom!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
H-lena
7/28/14, 10:05 AM
#28

Idag drog jag 5 i stavar upp och ner. Tolkar det som att jag inte ska försöka anstränga mig allt för hårt, för det är bara tröttsamt. Det som kommer min väg är menat att komma oavsett om jag anstränger mig väldigt mycket eller inte. Är väldigt trött också så får försöka plugga lite och sen vila.


Tarotstollan
7/28/14, 9:03 PM
#29

Mitt kort idag är 2 i svärd, ledordet på kortet är Fred.
Vet inte hur jag skall tolka det? I vanliga fall tycker jag det står för två tanke val men just ordet fred stör mig! Får väl fundera vidare eller släppa det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
7/28/14, 10:55 PM
#30

Mitt kort för imorgon den 29 juli är 3 mynt. För mig står detta kort för någon som är duktig på sitt arbete/skola eller annan förmåga. Nu kommer uppskattning för ett bra utfört arbete. Kanske beröm eller förhöjd lön.

H-lena
7/29/14, 8:12 AM
#31

Kortet idag blev 7 i stavar. Kände på mig att det skulle bli stavar idag också. På bilden syns en man som ser väldigt bestämd, nästan arg ut men 7 stycken stavar. För mig betyder kortet viljestyrka, kraft, envishet, att övervinna hinder med hjälp av ens egna viljekraft och att inte ge upp!


Tarotstollan
7/29/14, 9:11 PM
#32

 Mitt kort för idag  är Ess i stavar och ledordet är Initiativ.
Stavar står för arbete och jag har hur mycket som helst att göra, så frågan är bara vad jag skall ta initiativ till att börja med? Jag har ingen lust att göra någonting!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

destjo
7/30/14, 10:21 AM
#33

Dagen kort blev Döden som för mig står för förändring och en början på något nytt. Vilket faktiskt stämmer för idag börjar jag så smått med mitt nya jobb som faktiskt känns som ett helt nytt kapitel i mitt liv!

H-lena
7/30/14, 12:32 PM
#34

#33 Vad spännande! hoppas att allt går bra! :)

Idag drog jag fyra i pentagram. Visste först inte hur jag skulle tolka det, men kom fram till att kortet representerar mina "ägodelar", och framförallt att ta ansvar för dem. Tankarna gick direkt till min lilla vovve som mår dåligt så idag koncentrerar jag mig på att få henne bra igen!


Annons:
Anngerd
7/30/14, 8:02 PM
#35

Jag drog 5 mynt för imorgon. För mig är det ett negativt kort.
Min tolkning är att jag kommer att förlora pengar, något kanske går sönder eller jag behöver investera i något. Jag kommer enligt kortet att bli av med något och jag kommer att få vara lite orolig imorgon. Hoppas korten har fel🙂

Tarotstollan
7/30/14, 10:54 PM
#36

Mitt kort för idag är Svärdkungen.  Visdom, makt, beslutsamhet …
Vilka jobbiga kort jag får i värmen….😉

Jag orkar inte göra mycket nu!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
7/31/14, 8:28 AM
#37

Jag fick också kung i svärd fast idag! Jag vet inte hur jag ska tolka det, men skulle väl säga "makten att göra framsteg" eller nåt..!


destjo
7/31/14, 10:27 AM
#38

Idag drog jag två i stavar vilket för mig symboliserar planerande för framtidsvisioner, vart man vill vara och hur man ska nå dit. Känsla av att allt är möjligt bara man vill!

Tarotstollan
7/31/14, 10:07 PM
#39

Dagens kort är 9 i Mynt och ordet på är Vinst, jag har inte vunnit något så jag antar att det är en annan sorts vinst som det menas.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
8/1/14, 9:32 AM
#40

Dagens kort blev riddare i svärd. För mig står det för att kämpa på typ. Måste kämpa med studierna även idag..


Anngerd
8/1/14, 5:31 PM
#41

Mitt kort för dagen va 6 svärd. Jag tolkar det som att jag ska göra en resa eller få något meddelande.

Annons:
Tarotstollan
8/1/14, 8:27 PM
#42

Dagens kort är 2 i Stavar och ordet är Kraftmätning. Jag skall alltså välja mellan två olika jobbiga saker, undrar vad det är för något?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
8/2/14, 8:21 AM
#43

Dagens kort idag blev två i svärd. Jag ska värja mig mot andras negativitet och söka min egen sanning. Lättare sagt än gjort!


Tarotstollan
8/2/14, 6:13 PM
#44

Mitt kort för dagen är 7 i Bägare och ordet under bilden är Fantasi. Det har jag gott om, fantasi alltså. Egna val i känslor och andlighet, bygga drömslott, skjuta upp saker och ting bl.a.
Som sagt saker som jag är expert på!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
8/3/14, 10:03 AM
#45

Idag drog jag de älskande. Vad ska det betyda? Vet faktiskt inte. Men det är ju iaf ett positivt kort. Får väl försöka känna kärleken i tillvaron idag, eller nåt.


Tarotstollan
8/3/14, 7:56 PM
#46

Stavkungen och inget ord på hovkorten. Karismatisk, kraftfull, arbete, kreativ mm.
Jaha,  återigen ett kort som jag inte vet hur det symboliserar dagen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
8/3/14, 9:08 PM
#47

#46 Jag håller med, just kung i stavar vet jag aldrig hur jag ska tolka. Typ styrka som de andra kungarna och en hög position..?


Tarotstollan
8/4/14, 4:47 AM
#48

#47.  Ja, hovkorten är jobbiga och särskilt om det inte finns flera kort som backar upp tolkningen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Anngerd
8/8/14, 7:15 AM
#49

Dagens kort blev 3 svärd, 😮Vad ska hända idag?  För mig är det här ett negativt kort. Jag tolkar det som om att jag kommer att behöva fatta ett tråkigt beslut eller att jag kommer att komma i konflikt med någon. Någon som inte vill mitt bästa utan kanske försöker utnyttja mig.

Tarotstollan
8/8/14, 2:02 PM
#50

Mitt kort är 3 i Stavar. Dagen har bara börjat för mig så jag får se i kväll vad det kan betyda.  3 olika arbeten att fördela rättvist kanske?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/3/14, 1:43 AM
#51

Mitt kort för denna onsdagen blev 8 i Svärd. Ordet är "distraktion".
På kortet ser man 8 st. ilskna getingar i full fart mot en familj som står och tittar på dem med rädsla avspeglat i sina ansikten.

Får se senare under dagen om jag förstår vad det betyder!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/3/14, 2:30 PM
#52

Mitt kort för resten av dagen blev tio stavar. Vi får se hur det ska tolkas.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Challa86
9/3/14, 3:19 PM
#53

Mitt kort blev döden. 
Tolkning: För att kunna se förändring behöver jag låta något negativt i mitt liv dö ut/lämna det bakom mig. Punkt.

challameow.wordpress.com 

Anngerd
9/3/14, 11:12 PM
#54

Dagen kort blev ess i stavar. För mig betyder det att jag måste ta tag i något och att jag kommer att göra det också.

Evelina!
9/4/14, 12:59 PM
#55

Fick denna dag upp Stavdrottningen och lite konfunderad blir jag allt, samtidigt som jag kanske får till det idag. Det är så att jag varit jättetrött en längre tid, men idag kände jag mig faktiskt när jag vaknade utvilad och det var ingen pärs att gå ut till kaninerna och ge dem mat som det varit tidigare dagar. Stavdrottningen står ju för beslutsamhet, viljekraft och energi som ska bejakas. Det tänker jag göra genom att hoppa kaniner idag inför tävlingen på söndag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Tarotstollan
9/4/14, 10:13 PM
#56

Mitt kort idag är Kejsarinnan, hon sitter och "jäser" på en tron mitt i naturen och ser väldigt nöjd ut med sig själv!
Det har varit lite struligt just nu i mitt liv men det verkar som om det har landat nu och att det kommer att växa sakta och bra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/5/14, 9:19 AM
#57

Drog kortet Stjärnan ur min Cosmic-lek idag. Det handlar om drömmar som blir uppfyllda, att jag är ett med min andlighet och om inspiration. Jag tänker fortsätta mitt projekt sedan igår och det är att hoppa lite kanin och kanske går det framåt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/6/14, 11:57 PM
#58

Mitt kort för idag (som snart är över)blev 4 i Stavar och ordet på kortet är "Fullbordan" och jag vet vad det betyder för mig. Inte precis det jag ville men ibland har vi ju inga val!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/7/14, 2:17 AM
#59

Mitt kort för söndagen blev "Ess i Bägare" och ordet är "Tillgivenhet". Det ser ju lovande ut och jag får ju som vanligt se i kväll om det blir så bra som det ser ut just nu!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/10/14, 11:12 AM
#60

Idag drog jag Bägartrean "Överflöd" ur min Aleister Crowley-lek. För mig står detta kort för glädje och firande av något slag, vet inte riktigt vad det kan handla om idag då jag senare i eftermiddag ska åka för att avliva en av mina kaniner. Inte så glatt helt enkelt. Däremot har jag min pojkvän med som stöd och han skänker mig mycket glädje och framförallt kärlek även i svåra stunder, så det kanske är det kortet syftar på.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/10/14, 9:37 PM
#61

Mitt kort för idag är 8 i Mynt och ordet är överflöd.

Jag undrar vad det skall betyda, för min dag har bara varit ett överflöd av stressiga situationer med telefonsamtal, fixa något att äta, mata katterna, rensa deras lådor mm och naturligtvis allt på en gång!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/11/14, 8:00 AM
#62

Idag blev det Bägartvåan "Kärlek" ur min Aleister Crowley-lek och den står ju för massa kärlek. Har ju min pojkvän hos mig nu (vi lever sedan ett par månader ca 30 mil från varann) och jag är så kär! Han är världens finaste, snällaste och mest omtänksamma person jag mött. Idag ska vi till IKEA och shoppa lite, något som också ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Så det här blir nog en toppendag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Tarotstollan
9/11/14, 9:58 PM
#63

Mitt kort för idag är 4 i Stavar och ordet är "Fullbordan". Funderar på om det kan vara så att det står för att jag äntligen bestämt mig för vad jag skall rösta på, på söndag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/13/14, 11:09 AM
#64

Mitt kort för dagen blev Stavstian. Ett piggt kort, som tydder på energi, kraft och motivation. Själv känns det som om jag saknar allt det här just idag. Det har varit mödosamt i flera dagar nu att gå ut till kaninerna (som jag annars älskar!), att göra rent och snyggt hos dem och allt sånt där pyssel och finlir. Hoppas på att detta är slutet på tröttheten och att Stavstian kanske står för ny energi under dagen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
9/14/14, 9:43 AM
#65

Dagens kort blev Svärdstian och det är precis så jag känner mig! Totalt slut, noll initiativförmåga, nästan lite deprimerad. Men jag är ändå piggare jämfört med igår, så bortsett från allt elände så mår jag ändå hyfsat, även om jag känner mig som mannen på Rider-Waites Svärdstia.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/14/14, 10:22 AM
#66

#65 Synd att du känner så! Vet precis vad du menar.. Hoppas att det bättrar sig lite längre fram på dagen. Förövrigt så läser jag svärd stian när du skriver svärdstian, haha. 😃 Vart tvungen att säga det kände jag.


Evelina!
9/14/14, 12:14 PM
#67

#66 Faktiskt så känner jag mig bättre nu än på länge. Hoppade morgonmedicinen (som jag blir så satans trött av) och dubblade mängden kaffe så nu har jag orkat vara ute i kaninstallet och städat inte mindre än fyra burar. Bara två kvar nu! Har dessutom varit ute och handlat, röstat och fixat (värmt i mikron, haha) lite lunch. Så det här blir nog en bra dag, även om jag eventuellt kommer behöva sota för att jag skippade medicinen senare…

Och svärd-stian har jag faktiskt också reflekterat över, men det får bli så, jag gillar inte benämningen tio svärd och liknande.

Har inte du dragit något dagens kort?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/14/14, 1:22 PM
#68

#67 vad duktig du är!! Ja det låter ju som att det blev och kommer fortsätta vara en bra dag ändå! :) Haha ja, jo svärdstian är ju kortare än tio i svärd att skriva iaf. :P Jo jag drog faktiskt ett kort för idag, blev inspirerad av att läsa i tråden. Jag fick två i pentagram som jag tolkar som att min lycka ligger i mina egna händer. Hat vart sjukt irriterad idag till och från men borde väl ta som lärdom att ha en bättre inställning. Jag drar inte så många dagens kort längre men däremot gör jag läggningar nästan dagligen angående andra frågor och så. Vet inte vad kag hade gjort utan mina tarotkort egentligen!


Evelina!
9/14/14, 1:59 PM
#69

#68 Tack! Känner mig hyfsat nöjd själv faktiskt, med tanke på hur trött jag varit de senaste dagarna. Låter spännande, ska montera ihop mitt skrivbord (=tarotläggningsbord) idag (skjutit på det med) så kan jag också göra "stora" läggningar varenda dag :D

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
H-lena
9/14/14, 2:03 PM
#70

#69 Ja det tycker jag att du ska vara! :)

Ja precis, men som det finns en annan tråd om här på forumet, det är lätt att man slarvar och så när man lägger för sig själv. Jag gör ofta läggningar men sen glömmer jag bort det en stund senare eftersom jag inte "kämpat" med att tolka ihop den som jag gör då jag lägger för andra. Sen får man ju ingen feedback heller, haha. Förutom "jo men det där känns ju vettigt" typ. Ja vad roligt! Lycka till med monteringen!


Evelina!
9/14/14, 3:05 PM
#71

#70 Ja, jag håller också med om att det är svårare att lägga åt en själv än åt nån annan. Så tror jag nog många tycker.

Har nu monterat ihop bordet och lade ett keltiskt kors som jag hann tolka till hälften ungefär innan pojkvännen så vackert städade bort korthögen till förmån för att ställa datorn där istället. Känns lite drygt, men men. Bordet är fixat i alla fall och jag har kommit fram till att en skruvdragare inte är någon dum uppfinning :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/14/14, 4:16 PM
#72

#71 ja precis så är det nog! Haha åh! Aja så kan det gå ibland. Skönt att bordet är färdigt nu i alla fall! :)


Tarotstollan
9/14/14, 9:11 PM
#73

Mitt kort för i dag är 2 i Svärd och ordet är "Fred", passar väl bra en valdag!
För mig står kortet för att jag var tvungen att fundera om på det jag hade bestämt mig för innan. Fick göra en liten justering men jag är nöjd med det val jag gjorde till sist!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/15/14, 10:46 AM
#74

Mitt kort för dagen blev Svärdsesset som står för nytänkande, en ny början. Det passar mig rätt bra eftersom jag igår lovade mig själv att bli nyttigare från och med idag. Vi får se hur det går, men känns bra att jag har korten med mig.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

mandymoo
9/15/14, 1:21 PM
#75

Vilken trevlig tråd.

Kortet för min dag:
Åtta i Eld, från leken Da Vinci Tarot
(eld är stavar om man ska omvandla till en traditionell lek)

Kortets "dimmi" - "Vart siktar du med dina intentioner?"
(Jag gillar just dessa frågor som finns till varje kort, jag får många gånger bra svar på mina egna funderingar när jag drar ett kort för något speciellt o sen läser frågan/dimmi)

Kortet föreställer en ritning av en flerdubbel katapult, som blev kvar på ritbordet.

När jag läser om kortet så fastnar just orden "De begränsningar som stängt dig inne, har plötsligt avlägsnats, men dina egna inre tvivel orsakar förseningar som leder till ytterligare stagnation. Det är dags att sätta i gång igen"

Det ger mig verkligen en tankeställare, tillsammans med att svara på kortets "dimmi" o först gör uppmaningen lite ont, men när den fått sjunka in lite kan jag le positivt o känna att det är rätt tid för mig nu att "våga" igen. Inte backa bakåt utan gå framåt o våga hoppa.

Tarotstollan
9/15/14, 10:55 PM
#76

#75. Vad kul mandymoo att läsa inlägg från en som använder en såpas ovanlig lek som Da Vinci Tarotlek!  Har du haft den länge och är det din arbetslek som du använder jämt?

Jag har den också men tyvärr ingen lek jag skulle kunna jobba med, den verkar alldeles för svår för mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
mandymoo
9/16/14, 12:06 AM
#77

#76 Jag använder den ganska ofta, inte enbart. Men gillar den o försöker öva med den så ofta jag kan.  jag har haft den i snart 2 år o första året så kände jag också att den inte var lätt, men varit lite envis just för att jag gillar leken o de här dimmi frågorna.

Tarotstollan
9/16/14, 12:49 AM
#78

Mitt kort för tisdag 16/9 blev Narren.
Får se vad det innebär senare under dagen!

#77. Ja, dimmi frågorna är verkligen intressanta, får nog ta och titta lite närmre på dem. Jag har ärligt talat knappt tittat i boken bara bilderna på leken och dessutom på mönstret på baksidan av dem. Det skall visst bilda ett mönster om man lägger ut korten upp och ner. Det får väl bli på golvet eller ett jättestort bord om man har ett, då alla 78 korten skall läggas ut. Har du gjort det någon gång?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/16/14, 9:09 AM
#79

Mitt kort för 16 september blev Magikern. Oron jag hade igår är nästintill som bortblåst, och med Magikern i ryggen vet jag att det kommer att gå bra. För någonstans därinne finns en trygghet/stabilitet som säger att ingenting är omöjligt. Blir nog en bra dag ändå.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

destjo
9/16/14, 9:12 AM
#80

Mitt kort för idag blev 4 i svärd. Känns som att det kommer bli en rätt lugn dag med tid för återhämtning!

Challa86
9/16/14, 8:50 PM
#81

Dagens kort blev 5 of Grails (5 i bägare). 
Jag ska inte vara rädd för att släppa det som varit och gå vidare, reflektera och lyssna på mig själv - på mina känslor och mitt inre. 

challameow.wordpress.com 

Evelina!
9/17/14, 11:01 AM
#82

Dagens kort blev Myntfyran ur min nya Hanson-Robertslek. Fyror står ju för stabilitet, så jag tror att detta kommer bli en lugn dag utan några större bekymmer eller positiva tendenser, vilket är bra i sig. Mynten är ju en symbol för det materiella, så förhoppningsvis håller sig mina tillgångar stabila de med.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/17/14, 12:34 PM
#83

Dagens kort blev riddare i stavar! Jag måste ta saken i egna händer för stt få resultat och kämpa på även när det är motigt (vilket det är just nu med studierna.) Känner mig inte så energisk men kortet för mig står för energi och action. Sen tänkte jag dra ett till kort som jag kallar "dagens lärdom". Här fick jag ess i pentagram. Jag ska försöka se till det positiva och räkna mina guldkorn. Jag har nog nyckeln till min egen lycka men måste ta reda på hur jag ska använda den. För idag har jag skådat mycket inåt och insett att en del saker måste ändras för att jag ska bli lycklig!


Annons:
H-lena
9/17/14, 1:26 PM
#84

Dagens kort blev riddare i stavar! Jag måste ta saken i egna händer för stt få resultat och kämpa på även när det är motigt (vilket det är just nu med studierna.) Känner mig inte så energisk men kortet för mig står för energi och action. Sen tänkte jag dra ett till kort som jag kallar "dagens lärdom". Här fick jag ess i pentagram. Jag ska försöka se till det positiva och räkna mina guldkorn. Jag har nog nyckeln till min egen lycka men måste ta reda på hur jag ska använda den. För idag har jag skådat mycket inåt och insett att en del saker måste ändras för att jag ska bli lycklig!


Evelina!
9/18/14, 10:14 AM
#85

Kortet för idag blev Myntnian! Ett glatt kort som visar på ekonomisk vinning, dock vet jag inte vad det skulle kunna vara, jag som är superfattig denna månaden. Så jag hoppas på att detta blir en glad dag utan några större orosmoln som kan svärta ner min tillvaro.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/18/14, 8:00 PM
#86

Mitt kort för idag är Stavprinsen.
Vet inte riktigt vad det kortet står för i detalj men jag har haft det lite stressigt och det är fortfarande inte färdigt med uppgifterna men som arbetskort stämmer det ju bra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/19/14, 10:01 AM
#87

Drog idag Stavsfemman. Ett kort som tyder på stress vad beträffar sysselsättning, och det är precis vad jag känner just nu. Är för närvarande sjukskriven och har senaste veckan haft många funderingar på om jag ska jobba med det jag jobbar med, om jag ska börja plugga eller vad jag nu ska hitta på. Kortet tyder på att de här tankarna kommer följa mig även idag och det är lite tråkigt eftersom jag inte kommer någonvart med denna fråga.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/19/14, 7:08 PM
#88

Idag drog jag 9 i mynt! Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. kanske att ljusare tider är påväg? kanske behöver jag vistas lite mer utomhus och ta hand om mig själv mer? vet faktiskt inte. känner hur som helst att jag måste strukturera upp mig lite och vila nu i helgen!


Tarotstollan
9/19/14, 10:32 PM
#89

Mitt kort för idag är Bägarprinsessan och den lilla damen förföljer mig tycker jag! 🤔
Hon står tillsammans med en utter (eller något mårddjur) i ett stort snäckskal och det i sin tur balanserar på skalet hos en gående sköldpadda!
Båda har en höjd bägare i handen/tassen och "skålar" med mig!
Något att fira och ta det långsamt tolkar jag det kortet, just för stunden!

Firandet är nog att pengarna kom idag och ta det lugnt med handlandet, jag behöver inte handla allt idag. Det blir en ny dag i morgon, (förhoppningsvis)!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
9/19/14, 10:52 PM
#90

Drog ett kort för morgondagen och fick Kejsaren. Ja, nåt manligt fokus på nåt sätt blir det i morgon då, vi får väl se vad det innebär?

 
 

Annons:
Evelina!
9/20/14, 9:13 AM
#91

Drog idag Tornet ur min Cosmic-lek. Jag är på väg att släppa något ogenomtänkt jag gjort i mitt liv och istället börja tänka i nya, mer realistiska banor. Förändringar är på väg, det har jag redan blivit varse om, och det här bygger på en betydligt mer stabil grund än vad det gjort tidigare. Det här kommer att bli bra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/20/14, 10:21 AM
#92

Idag drog jag solen! Idag kommer bli en bra dag, ska försöka vara positiv och se allt ur en positiv synvinkel så ska det nog lösa sig.


fridelfina
9/20/14, 3:31 PM
#93

Ja, elda, bära stockar och jobba på vår tomt var väl manligt så det räcker! ;-)

 
 

Tarotstollan
9/20/14, 11:53 PM
#94

#93. Ja, det kan man väl säga är tungt och manligt!😉

Mitt kort för idag var/ är Svärddrottningen och eftersom det är ett av mina personliga kort så tolkar jag det lite annorlunda än vad grundkortet egentligen skall betyda.
För min del tolkar jag det som att jag skall tänka på mig själv och det i min närmaste omgivning som påverkar mig mest.

Det har jag gjort idag när jag jobbat med att städa fågelburar och hänga upp nya gardiner i köket bl.a.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/21/14, 10:40 AM
#95

Drog idag Stavfyran ur min Cosmic-lek. Fattar inte vad det kortet skulle betyda för idag, så blandade om leken för att dra ett nytt kort. Spöklikt var det, för kortet jag fick upp var Stavfyran igen! Den här dagen kommer väl at ha något med gemenskap att göra. Jag har ju pappa här och kommer hänga en del i kaninstallet, så det blir väl gemenskap med kaninerna antar jag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/21/14, 9:32 PM
#96

Själv drog jag Svärdkungen för idag, fortsättning på gårdagens Svärddrottning. Antar att det betyder att jag vet att jag nått målet med mina ansträngningar för denna gången.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/23/14, 10:20 AM
#97

Idag blev det Mynttian ur min Cosmic-lek. Det här blir en lugn och trygg dag, där jag förhoppningsvis slipper den vanliga oron som jag går omkring och bär på.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Tarotstollan
9/23/14, 9:59 PM
#98

Mitt kort för idag är 8 i Bägare och ordet är "slöhet".
Kan tyvärr inte hålla med alls för jag har varit allt annat än slö i dag!😉
Däremot stämmer andra förklaringar för kortet som "sökande efter djupare mening" och "känna sig dränerad på krav" mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

mandymoo
9/24/14, 11:15 AM
#99

Kändes dags att dra ett kort för dagen igen. Borde göras mer kontinuerligt.

Kortet för min dag:
Åtta i Jord, från leken Da Vinci Tarot
(jord är mynt om man ska omvandla till en traditionell lek)

Kortets "dimmi" - "Var behövs dina färdigheter?"

Kortet föreställer män som arbetar, flera små små teckningar av män i arbete.

När jag läser om kortet så fastnar just orden "Arbetet med att ständigt öva är värt besväret. Hantera saker och ting på ett målmedvetet sätt och utan svek - ditt ord och ditt arbete är ditt löfte"

Idag blev jag först lite förvånad över kortet o dess dimmi. För jag känner att det inte alls berör mitt arbete, att där finns inget alls som jag skulle behöva tänka igenom, ändra på… göra mer eller på annat sätt. 

Men så kommer en annan tanke smygande, att arbetet, mina färdigheter inte alls gäller jobbet, det ligger på ett privat plan. Att jag ska våga arbeta vidare på något, se varför, att jag "behövs", att jag faktiskt "ger" något även om jag ofta inte vågar tro på det. Och att jag då o då tvivlar på att det kommer vara värt allt som kommer krävas för att det ska bli bra i slutändan. 

Och det var extra mycket tvivel igår, många tankar i natt, så kortet kom perfekt o gav mig lite ro o uppmuntran att inte backa utan våga vidare på den här stigen. :)

Tarotstollan
9/24/14, 9:26 PM
#100

I dag är mitt kort 10 i Stavar och ordet är "ursinne". Kortet är väldigt obehagligt utformat, en naken man står fastbunden uppe på ett bål och det brinner runt omkring honom. Hans mun är öppen och han ser ut att ropa något, runt hans huvud flaxar 2 fåglar. Framför elden passerar en igelkottsfamilj eskorterade av 2 små feer.
Jag får tankar om häxbränning men tänker sen att det kanske är så att mannen är så förbannad över att känna sig fastbunden/hindrad att hans tankar blir som energi/ eld.
Hans ilska som då skall vara min är helt enkelt stor irritation över saker som hindrar mig från att göra det jag egentligen vill, det kommer så mycket annat i vägen som tar tid som jag vill lägga på annat. Tiden räcker inte till!
Den lilla igelkottsfamiljen ser jag som mina djur som trots att det är kaos och irritationer runt mig så vaktar och skyddar jag dem från det som gör mig irriterad och arg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[sanna70]
9/24/14, 10:48 PM
#101

Jag fick 9 svärd i Cosmic Tarot. Rätt så negativt kort som talar att man går genom svårigheter som tynger och trycker ner en. Ångest och oro.  På bilden ser man en man som blir genomborrad av svärd samtidigt som det faller svärd runt om honom. Han sitter på huk och håller om sitt huvud

Tarotstollan
9/25/14, 3:47 AM
#102

Mitt kort i dag 25 September är åter igen Bägarprinsessan!
Något som går långsamt framåt och det skall firas.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
9/25/14, 9:27 AM
#103

Idag drog jag ess i svärd! Det känns som den kommer upp ofta för mig. Tror den vill säga att jag måste tänka på kommunikation så det inte blir några missförstånd. Ibland behöver jag bita mig själv i tungan innan något dumt hoppar ur munnen!


Evelina!
9/25/14, 1:34 PM
#104

Är på resande fot och fick bara med mig mina Änglaterapi-kort av Doreen Virtue. Drog där "Rena dig själv" smsyftar till att man ska tillbe ärkeängeln Mikael för att han ska ta hand om ens negativa energier. Sagt och gjort och jag vet inte, men det känns bättre efteråt!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
[sanna70]
9/25/14, 10:05 PM
#105

Jag fick upp "Världen" som står för harmoni, glädje,och fulländning.

På bilden ser man en kvinna som dansar i universum och håller i en stav över sitt huvud.

fridelfina
9/26/14, 7:59 PM
#106

Drog ett kort för hur min dag varit - Sex av svärd, Vetenskap.

På kortet (Jolandas lek) flyger en naken häxa enbart iklädd en hatt förbi 2 stora svärd som står som ett staket bakom häxan. Varje svärd har fjärilar på handtagen med stora ögon. Ovan svärden är ett lågt band med blombuketter, som nåt premiärband. Svärdsfamiljen står för våra mentala processer, våra tankar. I boken står att kortet visar på att man har en sund distans till sitt känsloliv och kan framföra sin åsikter utan att onödigt känslospill och att man har förmågan att lyssna utan att döma. Kortet visar också att man är på väg uppåt, man gör framsteg. 

När jag ser på min dag i backspegeln är det precis så jag känt mig idag! I morse började jag med ett pass Yinyoga kl 630 innan jobbet, det var en mycket härlig start på dagen. Sen har min dag flutit på och jag har känt mig i balans. Jag  har faktiskt framfört till min chef och kollega att jag varit stolt över mitt arbete under veckan och dagen (vi har "nöjd och stolt"-möte varje fredag) och att vi gör framsteg med vårt gemensamma arbete!

 
 

Tarotstollan
9/26/14, 9:03 PM
#107

#106. Jag blir alltid så full i skratt när jag ser det kortet, den lilla häxan och dessa enorma svärd som hon bara nonchalant flyger förbi!

Mitt kort för idag är 5 i Svärd och ordet är "oro". Funderade först vad det kunde vara för oro men det gav sig sen när jag varit nere och hämtat posten. Det satt en lapp på anslagstavlan att grannarna över mig skall  ha en fest i morgon kväll och det innebär ju alltid oro om oväsen och allt annat som det för med sig!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
9/26/14, 9:22 PM
#108

Så klart flög hon förbi 6 stora svärd och inte 2… ☝️

Schyssta grannar som ändå förvarnar! Hoppas de sköter sig ändå och att du slipper störas så mycket!

 
 

Tarotstollan
9/26/14, 10:38 PM
#109

#108. Det såg inte jag, att du hade skrivit fel.

Ja, det är ju bra att de förvarnar för det är ju inte kul om en "jordbävning" bara bryter ut över huvudet och skrämmer slag på både mig och framför allt mina djur! Sist de hade fest hörde jag knappt någonting om jag inte öppnade balkongdörren och det var skönt!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
9/27/14, 3:09 PM
#110

Mitt kort för dagen blev Stavåttan ur Tiny Universal Waite Tarot och står för kreativitet och inlevelseförmåga i hur andra tänker och känner. Jag har fått saker gjorda idag, bl a har jag åkt in till stan och skaffat mig en höstgarderob, jag har fixat med kaninerna och katterna (det gör jag iofs varje dag), jag kommer vara social ikväll då jag, pojkvännen och hans bror ska iväg på bio. Blir nog bra det här.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/27/14, 11:44 PM
#111

Mitt kort för i dag är Svärdprinsen.  En ung man sitter i en vagn och blir dragen  av några små ängel barn eller feer.

Tänker naturligtvis på en resa, vilket jag gjort i dag både gåendes och mentalt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
9/28/14, 1:11 PM
#112

Mitt kort för dagen blev Svärdstian, upp och nervänt. Detta kort symboliserar att kampen är över, och jag hoppas verkligen att det är så. I 1,5 års tid har jag ätit en medicin som gör att man går upp i vikt och hittills har jag gått upp ca 30 kg. Och mått jättedåligt över detta. Men ikväll tar jag min sista tablett av detta läkemedel och förhoppningsvis klarar jag mig utan dem i framtiden. Nu ska jag bara gå ner de kilon jag gått upp, men det har jag stora förhoppningar på att klara av.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
9/28/14, 10:25 PM
#113

Mitt kort idag är 4 i Bägare och ordet är "stabilitet".

Vet inte riktigt vad det betyder men det är ju positivt!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
9/29/14, 10:21 AM
#114

#112 Jag hoppas verkligen att du mår bättre och att allt kommer lösa sig för dig! Håller tummarna för att du kan gå ner de där kilona och bli bättre och bättre! 🙂

Mitt kort för dagen blev konstigt nog yttersta domen. Jag tolkar alltid det kortet som att de "högre makterna" tar kontroll över situationen, att man överlåter sitt öde lite åt något högre. Lite lustigt eftersom jag precis gjorde en läggning åt en tjej som oroade sig över sin graviditet, och jag talade om för henne att ibland måste man överlåta sitt öde åt någon högre makt, för man kan inte alltid kontrollera situationen själv. 

För min egen del så kanske jag ska överlåta alla mina bekymmer och orosmoln åt de högre makterna för att försöka att känna mig lite lättare. Annars så kämpar jag på med min förkylning.


Tarotstollan
9/29/14, 9:43 PM
#115

 Idag har jag fått kortet 3 i Bägare och ordet är "Givmildhet". Ett väldigt vackert kort i Jolanda leken men vad det skall betyda för mig i dag vet jag inget om. Jag hittar ingen förklaring i det jag kan tänka på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
10/3/14, 2:48 PM
#116

Idag blev det Myntnian, ett kort som står för oväntade tillgångar, något som jag inte sett/kommer att se skymten av! Så idag vet jag inte alls vad det kommer att betyda.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
10/3/14, 3:14 PM
#117

Mitt kort i dag är Rättvisan, vet inte ännu vad det har för betydelse för denna dagen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
10/5/14, 10:38 PM
#118

Mitt kort för idag är 4 i Stavar. Ordet är "Fullbordan".
Jag förstår inte alls vad kortet vill peka på och bilden säger mig inget heller.
Eld, en duva, gröna blad med gula blommor/frukter på och 4 stavar varav 3 har olika djurhuvuden på och 1 har ett huvud av en egyptisk farao på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
H-lena
10/6/14, 7:29 PM
#119

Jag drog faktiskt yttersta domen idag också! Lustigt faktiskt. Känner att det blir samma innebörd som sist.


Tarotstollan
10/9/14, 1:03 AM
#120

Mitt kort för i dag är 8 i Mynt och ordet är "Överflöd".

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
10/9/14, 10:23 AM
#121

tio i svärd idag, känns ju inte direkt uppiggande. Vet inte vad korten försöker säga, ska jag bli sårad? Ska jag bara lägga mig ner och ge upp? Nja, det tänker jag inte göra. Drog därför ett hjälpkort och fick då magikern. Känns som att korten försöker säga åt mig att jag kan vända på pannkakan, allt negativt går att vända till något positivt. Lära av sina misstag och allt sånt. Jag är i en period där jag verkligen försöker vända på allt och se det positiva och goda i allt som sker. Så fortsätter med det även idag.


Tarotstollan
10/14/14, 7:49 PM
#122

Jag har dragit Bägarprinsen i två dagar nu.  Funderar på vad det kan betyda för mig men kan inte få något riktigt grepp om det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/15/14, 11:44 AM
#123

Kanske för att du står stadigt på jorden och känner dig nöjd med livet? Inget rubbar din jämvikt? Själv drog jag Enchanted ur healing with Angels (tror jag att jag har). Ta fram och hedra mitt inre barn, det oskyldiga och tillitsfulla, jag får det jag behöver.

 
 

Challa86
10/15/14, 12:29 PM
#124

Idag drog jag Ace of Stones ur Wildwood Tarot. Jag TROR stones är pentagram, men är inte hundra. 
På kortet finns en stor sten med olika inristningar. Bakgrunden är full av träd som slingrar sig lite hit och dit. På nedre delen av kortet står det även "The Foundation of Life". 

Jag tolkar det som att det är viktigt att ha en stadig grund att falla tillbaka på. Man kan inte bygga ett imperium om inte grunden är fast och ordentlig. Allt börjar med grunden, så när den känns klar - då kan man bygga vidare och klura ut vilket steg man ska ta härnäst. 

Det är coolt för jag har DBT om en halvtimme och frågan var vad jag kan ta med mig till gruppen idag. Förra veckan pratade vi om rädsla och då delade jag med mig av mina fears angående framtiden, men det kanske faktiskt är viktigare att stanna upp och vara här och nu i det jag sysslar med nu istället för att oroa mig för vad jag gör efter jul. 
NÄR jag är klar med min terapi är min grund stadig after all 🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
10/15/14, 9:25 PM
#125

Mitt kort idag är Eremiten och det stämmer precis, för undantag av de människorna hos tandläkaren så har jag hållit mig inne i självvald ensamhet och inte träffat någon.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
10/23/14, 4:03 PM
#126

Drog nyss ett kort för att se hur det som är kvar av dagen kommer att te sig. Fick upp Bägarsjuan och den står för oro inför sig själv och det kan jag verkligen hålla med om. Jag har mått dåligt en tid nu och flyttat tillbaka till stan där jag har mina nära och kära och nu har jag äntligen känt mig tillräckligt stark för att flytta tillbaka till mitt hus. Vi har varit här och ställt iordning de senaste tre helgerna och idag åkte min pappa hem efter att ha varit här med mig några dagar så ikväll är första natten på länge själv här i huset och det kan gå hur som helst. Å ena sidan känner jag en stark grundtrygghet här, å andra sidan vet jag med mig hur jag mått de senaste månaderna och hur lätt det är att må dåligt igen. Så vi får verkligen ta dagarna som de kommer nu och tro på den här grundtryggheten så det inte blir några bakslag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
10/23/14, 9:16 PM
#127

Mitt kort för idag är Översteprästinnan.
Inre kunskap, arbeta med mitt inre och det är väl det jag gör när jag sitter här med mina kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
10/24/14, 2:49 PM
#128

Jag drog riddare i stavar idag. För mig står den för att kämpa, och min dag har varit ganska kämpig faktiskt..!


Tarotstollan
10/24/14, 8:23 PM
#129

Jag fick Myntprinsessan idag. Jag fokuserar på ljusen som hon har stående vid sin sida och jag tolkar det som "ge inte upp det finns ett ljus i slutet" av bekymren.  Stå stadigt med fötterna på jorden så ordnar det sig.
Det är bara det att jag inte har några större ekonomiska bekymmer just denna månaden så jag vet inte riktigt vad det skall betyda.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/24/14, 8:46 PM
#130

Kanske myntprinsessan står för en ung kvinna som stöttar dig rent fysiskt? Mynten står väl inte bara för rena pengar, utan det materiella/det fysiska. 

Själv var jag lite slö och drog ett onlinekort, fick Page i svärd.  Så här stod det: Här har vi ett barn som är nyfiket, intelligent och diplomatiskt. Kortet kan även visa på en person som kommer med nya idéer till dig, får dig att tänka på ett nytt sätt, vinklar och perspektiv du kanske inte hade tänkt på tidigare och en entusiasm att utforska dessa idéer. Dessa idéer kommer ofta utifrån genom en annan person eller meddelande ofta angående rättsliga processer, beslut. Kanske du erbjuds tillfälle att utvecklas.

Lite lustigt för idag har jag funderat på lite saker som har med rättsliga processer att göra! Har ringt Tingsrätten och hört hur det går till vid bodelning efter dödsfall och vad som gäller om det finns ett testamente…. Det var inte en person som kom till mig, eller så var det det… Iallafall så lade jag ihop flera händelser som nyligen hänt och kom på så sätt på en ny bana att tänka i. Så kortet var verkligen rätt idag, trots att jag drog det online!

 
 

Tarotstollan
10/24/14, 9:16 PM
#131

#130. Tack för ditt svar, funderar på om det kan vara en kompis?!
Ibland (ofta) står det helt still i tankecellerna!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/24/14, 9:23 PM
#132

Eller hur, ofta hos mig med… man blir lätt enkelspårig! 🤦‍♂️

 
 

Annons:
H-lena
10/25/14, 9:15 AM
#133

Idag drog jag den hängde! Det är lite häftigt för den har kommit upp flera ggr för mig den senaste tiden och för mig står den för allt som händer på det mentala planet. Där har det varit lite stormigt kan man säga ett tag. Så idag ska jag fokusera på att hitta mitt inre lugn och en positiv attityd!


Challa86
10/25/14, 9:17 AM
#134

#133 och kanske se på situationen från en annan synvinkel? :)

challameow.wordpress.com 

H-lena
10/25/14, 9:37 AM
#135

#134 ja precis! Så är det säkert. Det är så lätt att fastna i samma tankemönster och då behöver man verkligen se på saker och ting från en annan synvinkel!


Tarotstollan
10/25/14, 9:01 PM
#136

Mitt kort idag är Myntprinsen, Som man sår får man skörda tolkar jag detta Jolandakort.

Så olika känslor jag får för kortet genom att titta på det kortet i olika lekar, har både Cosmic och Raidern framför mig och det är verkligen inte samma känsla!
Kanske det är därför det är så svårt att hitta en lek som passar för alla de känslor som man har? Olika lekar för olika känslor!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/2/14, 7:18 PM
#137

Mitt kort för i dag är Svärdprinsen. Kortet ser väldigt positivt ut, han sitter i en vagn dragen av små älvor och solen strålar över dem men marken består av stora runda stenar och det verkar då vara en rätt skumpig resa framåt.
Tolkar som att det är mycket tankar som åker upp och ner även om det utåt sett verkar vara positiva tankar. Känslomässigt får jag nog hålla i mina tankar så de inte bär iväg åt fel håll.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/10/14, 8:30 PM
#138

Mitt kort för i dag är 4 i Svärd och ordet är "vapenvila". Även orden time  out och avskildhet står för detta kortet och det stämmer verkligen bra. Jag har i stort sett tillbringat hela dagen sovandes och tagit "hand" om min förkylning.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
11/23/14, 7:53 PM
#139

Dagens kort är Stavkungen. Arbete och stabilitet, ja jag har börjat dra upp riktlinjer för hur jag skall greja och få det städat färdigt till jul. Det är det enda jag tycker stämmer med kortet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
1/1/15, 11:56 PM
#140

Mitt kort för den första dagen på det nya året och dessutom med en ny lek blev Hjulet.
Detta hjul ligger och vilar mot en stor trädstam som ramlat omkull. Runt omkring ser man alla 4 årstider avspeglas, ett väldigt vackert kort.
Lite svårt att se vad det skall symbolisera men funderar på om inte ordet avvaktan passar bäst!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
1/2/15, 11:22 AM
#141

Mitt kort för dagen blev Måttligheten. Ett kort som jag verkligen inte kan identifiera mig med, jag är så obalanserad som man kan bli just nu. Möjligen att det kan tolkas som så att jag kommer klara av ett prov som förväntas av mig, att jag lyckas få ordning på det här med bilen idag. Då skulle jag bli hyfsat balanserad igen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
1/11/15, 1:26 PM
#142

Idag fick jag upp Stavsjuan som står för kraftfullhet, motivation och bestämdhet. Jag känner att jag saknar alla de där egenskaperna just nu - jag borde vara ute och skotta snö, hur mycket som helst, istället sitter jag inne och har ångest, kommer mig inte för med någonting och tycker livet är meningslöst.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
1/11/15, 2:21 PM
#143

Evelina, testa ljusmeditationen jag skrev om inne på Healing, i din tråd. Hoppas att den hjälper! Jag själv blir ordentligt påverkad om det är ostädat och/eller rörigt hemma, då blir jag väldigt trött och slö. Om jag då tar mig i kragen och börjar röja lite, det kan räcka med att stoppa tvätt i maskinen, så märker jag en klart positiv effekt. Dessutom känner jag mig duktig och det underlättar alltid 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
gevalina
1/11/15, 3:13 PM
#144

Dagens kort blev 5 mynt…tja vad skall jag säga? ekonomiskt har jag det bra just denna dag men funderar på om jag skall börja studera eller inte..beroende på antagningsbesked. Är förvisso bara 6mån men få fundera tills besked kommer. …sen har jag också brist på motivation att sätta igång med saker.. I dag har det varit jobb på FM och skall i väg i kväll ochså några timmar. Ingen vidare lust men behöver pengar och även komma ut bland folk. ..Ibland skulle jag behöva nån som peppade mig att ta tag i saker..typ skriva klart noveller jag påbörjat..öva glosor i spanska etc…

fridelfina
1/11/15, 7:51 PM
#145

Evelina, kortet står antagligen för vad du behöver, eftersom du skrev att du saknar det. Hm, Vad gör du för att ladda? Kan du yoga, meditera eller nåt bara för dig själv? 

Stoppar ned handen i min tarotpåse och dra upp mitt kort…..  🤐🤔Mitt kort för dagen blev också Stavsjuan! Fniss 😂

På kortet (Jolandas) står en halvnaken kvinna med en klubba och en fackla i sina händer, hon håller 3 lejon ifrån sig och ser stark och segerviss ut och på kortet står ordet "djärvhet". Vet inte om jag varit så djärv idag jag heller, men kanske? Maken, sonen och dottern verkar ha käkat surpuppor och vill inte göra varken det ena eller andra, som bowling och donken…. Då har jag tvättat, städat och diskat istället så att jag iallafall haft nåt å göra. Sen till slut kom sonen vid halv 4 och sa att "ja, ska vi åka nu" 😃 

Kanske det var djärvt att inte tjata på dem och låta dem slöa som de ville….. eller? Jag fick ju massor gjort och tillsist även ut på äventyr - diskobowling!

 
 

gevalina
1/12/15, 10:09 AM
#146

dagens kort NIO STAVAR…Extra arbete , övertid …en man som bakom sig har ett lejon och fem stavar och framför sig tre stavar..något man behöver ta itu med ? skall förvisso jobba xtra på ett dagis denna dag..och ta itu med finns väl en hel del..både fysiskt och själsligt.

Annons:
Evelina!
1/12/15, 10:15 AM
#147

Idag drog jag kortet Svärdsesset, ett kort som står för målmedvetenhet, att man funnit en väg att gå som känns bra. Och precis det känner jag nu. Jag har fått lite healingövningar att testa och de känns bara så rätt, jag har kommit på en utbildning jag vill gå och känner mig manad till. Allt känns ganska okej idag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

gevalina
1/13/15, 7:54 AM
#148

drog 4mynt..stabil ordning..?? skall ej mer än åka till jobb  och förhoppningsvis är det ordning och reda där..hemma nja har inga planer på att sätta igång med något..skall förvisso laga revben till middag..hoppas det lyckas !

gevalina
1/14/15, 5:55 AM
#149

Prinssessa bägare är dagens kort. En glädjande händelse låter härligt att få uppleva.Väntar på besked från skola men har ej bestämt mig ännu riktigt om jag skall ta erbjudandet. Hoppas på svar i dag…annars hoppas det händer andra roliga saker. Skall väl även ha tillit att allt ordnar sig vilket jag har svårt för emellanåt.

gevalina
1/15/15, 9:25 AM
#150

Idag blev det Kung i mynt. Ett beslut ? tja funderar lite hit och dit om olika saker men känner mig för velig att ta beslut…..låter ödet avgöra. Kan ju ochså vara att nån annan tar ett  beslut för mig. Ev är det möte med nån men skall ju bara till jobb  under kvällen så då får det vara en särkskild person om jag skall minnas . Förväntar mig ingen löneförhöjning eller vinst då jag ej spelat denna dag. Skall bli intressant och se vad dagen bär med sig…hmm glömde skall på loppis i dag .🤔

Evelina!
1/15/15, 3:29 PM
#151

Mitt kort idag blev Måttfullheten, ett andligt kort som visar på en helhet mellan kropp, själ och ande. Idag känner jag mig faktiskt riktigt balanserad, jag  har gjort mina övningar och känner mig ganska tillfreds.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

gevalina
1/16/15, 5:41 PM
#152

Drog två kort , nämligen drottning i bägare och riddare i svärd..sammanfattning en turbulent dag men med mycket omtanke och drömmar.

Jo dagen på jobbet började turbulent för oss alla men med kloka huvud ordnade det sig till  en härlig dag för alla.

gevalina
1/17/15, 8:58 PM
#153

fem bägare och två svärd..materiell svårighet som löste sig…tja det har hänt en hel del saker denna dag på jobb som har löst sig.

Annons:
Anngerd
1/18/15, 10:09 AM
#154

Nio bägare, ett positivt kort. Jag tolkar det som om det kommer att hända något positivt känslomässigt.

gevalina
1/20/15, 11:13 PM
#155

Nio pentagram…gåvor av olika slag.. Tja fick  ju en del post så det får väl räknas som gåvor.

Anngerd
1/25/15, 10:10 AM
#156

Fyra bägare-allt känns tråkigt och inget händer. Så tolkar jag det kortet och det kändes verklogen så när jag vaknade imorse, vi får se hur dagen blir.

Tarotstollan
1/25/15, 6:51 PM
#157

Mitt kort för i dag är Prinsessa i Stavar. En tjusig dam som står och tittar bort mot horisonten och tydligen väntar på att något skall hända eller någon komma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
1/27/15, 10:15 PM
#158

sju bägare…en katt som står och tittar på sju bägare som svävar i luften framför ett moln. Varje bägare innehåller något.,tolkar det som jag har ett känslomässigt val att göra. ..varit på anställningsintervju men osäker på om  jag kommer att trivas eftersom det låser mig …just nu kan jag välja själv lite hur jag vill arbeta…denna dag har jag funderat lite men men…

fridelfina
1/27/15, 10:50 PM
#159

Stavprinsessan fick sammanfatta min dag. Eldens element, förändring, energi och styrka utstrålar hon. Ja, jag har kännt mig stark idag på jobbet, vi har haft en utbildningstimme för kollegor på andra enheter som gick mycket bra. Det har flutit på bra mest hela dagen. Sen var jag hos kuratorn och vi pratade en del om förändring. Så jag kan visst relatera till kortet i dag, verkligen. 

Ett kort för morgondagen - Bägarsexan! Hm, ja, det låter spännande! En liten ängel strör stjärnor på en kvinna som ömt hålls om av en behornad man, de står nakna i en sjö. En sjöhäst tittar storögt på dem. Sex bägare tömmer sitt innehåll ned i sjön som ett vattenfall från berget bakom. Verkar bli en toppendag!

 
 

gevalina
1/28/15, 5:37 PM
#160

ess i stavar..ett kort där ett nytt arbete börjar eller något annat kreativt..det enda kreativa jag gjort denna dag har varit att åka runt på  olika loppisar.  Hittade jättefina lampetter som man kan ha ljus i.

morgondagens kort Ess i pentagram…alltid när jag drar det kortet  brukar det komma en faktura..tja jag hoppas det är något annat.

Annons:
fridelfina
1/28/15, 9:07 PM
#161

Ojoj, ja det vart väl en rik dag med positivitet i överflöd, verkligen! Fick positivt bygglov och prel tid för husleverans till vecka 21 +-1 vecka!!!! Jippie, vi får ett alldeles nytt hus snart!

 
 

Amandla
1/28/15, 9:53 PM
#162

Oj vad spännande, Fridelfina! 😃Vad är det för hus ni valt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
gevalina
1/29/15, 8:20 PM
#163

ja det kom en faktura men :en var till min gubbe.

Morgondagens kort : Döden: en fysisk/psykisk förändring som är till det bättre. Något som skall avslutas.🤔

De enda funderingarna jag har är undran vad jag skall ha till mlddag över helgen ?  Får fundera under morgondagen om jag kommer i håg.

fridelfina
1/29/15, 9:52 PM
#164

Älvsbyhus, Ägir!

 
 

gevalina
1/30/15, 3:13 PM
#165

Ja det blev både en fysisk och psykisk förändring. Blev erbjuden jobbet som jag var på intervju…så det känns härligt men nervöst psykiskt.

morgondagens Lördag kort :nio stavar xtra arbete…jo jag skall jobba i morgon .

fridelfina
1/30/15, 5:06 PM
#166

Grattis gevalina! Det blir toppen ska du se!

 
 

Tarotstollan
2/22/15, 12:49 AM
#167

Drog mitt kort för söndag och det blev Kung i Bägare. En vis man som är säker och trygg i sina känslor.
På bilden ser det ut som om han sitter och funderar, lite borta i sina egna tankar med ett stadigt grepp i bägaren.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
2/22/15, 9:48 AM
#168

Drog idag sju i luft ur min änglatarotlek. Den står för att tänka igenom saker och ting en gång till, att ta hjälp utifrån för att få en objektiv blick på det som sker.

Jag vet mycket väl vad det handlar om och ska försöka göra det bästa av situationen. Men det är inte lätt när hjärtat vill en sak och hjärnan säger något annat.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
3/19/15, 2:33 AM
#169

Mitt kort för torsdag blev 5 i Svärd, ser ju inte så kul ut men den som lever får se.
Kortet visar två krigare som förlorat men den ene står fortfarande med ett svärd i handen. Ett svärd ligger på backen och segraren går iväg med två svärd över axeln, han vänder ryggen till den som står med svärdet i handeln. Jag tycker det ser lite oansvarigt ut att vända ryggen till eftersom krigaren med svärdet ser ut som han är på väg efter segraren.

Tolkar det som att så länge du står upp och fortfarande är levande är du inte besegrad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
3/20/15, 2:13 PM
#170

rättvisan ..som står för styrka  och motivation…tja inget jag känner just i nuläget men ska ge mig på en äppelkaka om en stund.

gevalina
3/22/15, 9:37 PM
#171

ingen vidare motivation i går men kakan blev bakad åtminstone… I dag har jag sett massor av film…men även testat mitt nya hopprep. Ingen kondis alls. Helt slut efter 50 hopp.

Morgondagens kort : kung i mynt : något jag skall besluta mig för eller besked om något som har med pengar att göra…ska bli intressant.

Tarotstollan
3/23/15, 5:30 AM
#172

#171. 50 hopp är väl en bra start, för någonstans måste man ju börja. Jag kan med säkerhet säga att jag knappt skulle klara 10 om jag försökte hoppa nu. När man var ung så var det ju ingenting att hoppa 250-300 hopp innan man började bli lite andfådd!

Dagens kort som jag precis drog blev Drottning i Svärd, ett av mina personliga kort. Hon står på en snöig balkong och ser verkligen bister och arg ut. I handen har hon ett svärd med udden pekandes uppåt och det ser ut som om hon är beredd att försvara sig!

Jag har ingenting planerat för måndagen som borde göra mig så ilsk och arg men nu är jag beredd på att det kan bli lite problem med något.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
3/24/15, 12:22 AM
#173

Det enda jag beslutade mig för var på vilken restaurang vi skulle ha lunch och besked om bilbesiktning…så kungen stämde ganska väl.

prins svärd : en turbulent dag som kan innebär disskusioner skvaller irritation …eller många tankar irrar hit och dit..nog det sistnämnda.

gevalina
3/24/15, 11:46 PM
#174

nej..ingen särkild turbulent dag men jobbade med en man denna kväll..så därav prinsen..

sju svärd o fem mynt.. något val som skall göras eller resa..tja hade tänkt åka och handla i nån större stad…men hoppas bara jag inte slösar för mycket eller blir lurad på pengar…

Annons:
Tarotstollan
3/25/15, 12:19 AM
#175

Mitt kort för onsdag blev 8 i Mynt.
Det verkar som jag får jobba vidare med mina intressen för att komma någonvart.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
3/25/15, 11:13 PM
#176

hmm..mist en bingolott ..hoppas det inte var stor vinst

paret opponer och 8stavar..skjuta upp saker etc..eller bli osams…men ett meddelande kommer ..hmm

Christina_46
3/25/15, 11:14 PM
#177

Lade två kort för i morgon torsdag.

Det första kortet blev Riddare i brickor: Jag har kommit fram till mitt mål. Nu kan allt skördas som jag sått tidigare.

Det andra kortet blev frid - 2 i svärd: Jag kommer att känna mig fridfull, nöjd och belåten efter mitt jobb med att ha fått in skörden..

Jag hoppas att skörden är pengar. Jag har affirmerat att jag har mycket pengar. Kanske att deklarationspapperen kommer i morgon, och att jag får tillbaks mycket på skatten. Det vore precis vad jag behöver.

Tarotstollan
3/25/15, 11:48 PM
#178

Jag drog Månen, mitt favorit kort.

Mystik, intuition, illusioner mm. Det verkar bli en spännande dag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
3/26/15, 10:19 PM
#179

jo fick ett meddelande på mobilen…men ganska lugnt.

fem stavar prinsessa svärd :stress  och besked/lyckas genomföra något. ..ganska stressigt på jobb ibland men oftast löser det sig… och besked får man ju dagligen …

Tarotstollan
4/1/15, 8:32 PM
#180

Mitt kort för i dag är 4 i Svärd och det stämmer verkligen.
Jag har vilat hela dagen då jag är sjuk igen, detta kortet och de kort jag drog för hela April i "Övning - öppen för alla 2" stämmer verkligen! Har aldrig haft kort som varit så klockrena innan vad jag kommer ihåg.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/12/15, 10:28 PM
#181

Mitt kort för i dag är Månen och det står väl för fantasier och förhoppningar som kanske är lite orealistiska.  Det finns dock ett ljus i mörkret och ibland kan det räcka för att orka vidare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
4/16/15, 10:15 PM
#182

ödets hjul ? kan det innebära att jag har mer tur i morgon eller att jag känner mig mer lycklig över något ?…få se när dagen har passerat.

Tarotstollan
4/16/15, 11:10 PM
#183

Mitt kort för i dag var 5 i Stavar. Två killar som försöker vinna över varandra  i armbrytning.
Var på kalas tidigare i dag och jag tolkar det som att vi alla försökte (vinna) överträffa varandra med högt prat och "skryta" om vissa saker!

Morgondagens kort blev 7 i Stavar. Verkar bli en jobbig dag, vet att jag börjar den med tvättstugan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
4/18/15, 9:44 PM
#184

nja hade väl inte mer tur eller mer lycka än vanligt…var nog inte det som kortet ville ha sagt.

Dagens kort : kung i pentagram…en man som sitter med ett mynt med en stjärna på..ser lite fundersam ut och bakom står en bock men finns även ett berg…min tolkning är att något  tillkommer…och inte då enbart pengar.

Har ju handlat i dag växter och prydnader till trädgården.

Morgondagens kort. åtta bägare…en känslomässig bekräftelse ? Mannen ser lite uppgiven ut och tycks fundera på om det är lönande att fortsätta ..mycket energi har gått åt men en och annan gnista finns än (bägarna)

Tarotstollan
4/20/15, 12:52 AM
#185

Mitt kort i dag är 2 i Mynt. Tolkar det som om att jag skall tänka på vad jag skall göra med mina pengar. Välja mellan Köpa eller Spara! Vet redan vad det blir men jag skall tänka mig för ändå!😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/5/15, 7:29 PM
#186

Dagens kort är 4 i Bägare och tänk vad bra det passade i dag. Det visar en kvinna som tittar ut genom ett fönster och de 4 bägarna står i en blomsterlåda och fylls sakta av regnet som vräker ner.

Tolkar de som att det är en långtråkig dag och att det är tid att pyssla inne. Bara att vänta på bättre tider och låta känslorna vara lite dämpade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
5/8/15, 10:42 PM
#187

morgondagens kort : prins pentagram…en man som står med armarna i kors och väntar på något…kanske en slant ? ska bli spännande vad som kommer..

Tarotstollan
5/9/15, 12:24 AM
#188

Mitt kort för lördagen blev Månen. 

Tankar som ligger och bubblar under ytan. Funderingar. Minnen mm

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
gevalina
5/9/15, 10:51 PM
#189

nja nån slant blev det inte men  väl  ett tillskott..köpte nämligen en billig armbandsklocka på erikshjälpen.

söndagens kort : fyra stavar..balans stillhet men  ändå något som skall hända /förändras …hmm undrar vad?

gevalina
5/10/15, 10:42 PM
#190

en lugn söndag men inget särkilt har hänt..

måndagens kort :rättvisa/balans..ett val skall göras och jag vet nog vad det är..

Tarotstollan
5/13/15, 12:38 AM
#191

Onsdagens kort blev Drottning i Svärd. Ett av mina personliga kort, så vad som än händer under morgondagen så har det med mig att göra!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/14/15, 1:17 AM
#192

Ja, som jag skrev i går så blev dagen bara ägnad åt mig och min vilja!😉

Torsdagens kort är 10 i Stavar. Verkar bli en tuff dag med hårt arbete.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
5/23/15, 3:55 AM
#193

Lördagens kort blev Riddare i Bägare.
En tjusig blond kille på vit häst som håller i en bägare. Undrar vad han vill säga? Jag vet i stort vad jag skall göra senare under dagen och jag skall definitivt inte ut och leta nya kärlekar eller passioner!😉
Men å andra sidan, Eurovision song contest bjuder ju på passion, elegans, förförelse mm. Det är nog det han menar eller vad tror ni?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
5/23/15, 12:16 PM
#194

Lördagens kortblev 2 stavar: jag tolkar det som om jag kommer att grubbla över livet och varför inte det eller det händer. En ganska tråkig dag. Vi får se om det stämmer

Anngerd
5/24/15, 9:57 AM
#195

Dagens kort är kung ibägare. Det står för mogna män vänligt inställda till frågeställaren. Så tolkar jag det kortet

Annons:
Anngerd
5/25/15, 10:04 PM
#196

Morgondagens kort är fyra svärd, jag tolkar det som att inget speciellt kommer att hända alls.

Tarotstollan
6/1/15, 8:46 PM
#197

Dagens kort är Solen.
Inte var det vädret det anspelade på, även om det har varit lite sol mellan skurarna.
Vet inte ännu vad det skall betyda men det ger sig väl, eller inte!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
6/1/15, 10:38 PM
#198

Dags för en ny tråd!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kyllan56
8/24/15, 11:30 AM
#199

Jag drog Narren, som jag tolkar som att jag redan har svaren inom mig. Jag ska använda min intuition och följa mitt hjärta om jag ställs inför en situation och inte använda logiken i lika hög grad.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Amandla
8/24/15, 4:08 PM
#200

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarot. Stjärnor. Dagens vägledning. Allmänt om tarot. Lär dig lägga din egen tarot. Historia om tarot. Vad kan tarot göra för dig? Stora Arkanan Lilla Arkanan Hovkorten Olika tarotlekar.
  • Redigerat 1/7/21, 3:15 AM av Tarotstollan
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: