Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1322 ggr
[malin1991]
2013-09-06 08:27

Äntligen min första tarotkortlek! Hur gjorde ni?

Efter att ha fått bekräftat från ett par medium som jag har varit och spått mig hos, att jag är mottaglig, har en lila aura osv så har jag äntligen skaffat mig min första Tarot kortlek för att "komma igång" på riktigt. Jag är så himla spänd och förväntansfull vad den här världen har att lära mig! Hur lärde ni er känna eran nya/första tarotlek? :-)

Annons:
[Ravenna]
2013-09-06 16:20
#1

Vad kul och grattis till din första tarotlek. Jag kände nog lite som du inför min första lek också; spänning och förväntan. Som jag minns det i alla fall.

Jag upplevde också ett igenkännande, eftersom den första leken jag skaffade mig var en som jag hade varit i kontakt med flera år tidigare, då genom vänner som lärde mig om Tarot. Så det var också ett återseende kan man säga. :-)

Pagan
2013-09-06 19:04
#2

Grattis till din nya kompis🙂

Jag minns att jag var väldigt förväntansfull och det kändes ganska magiskt att få bekanta sig. Jag satt hela kvällarna och tittade på bilderna och sög i mig alla symboler och filurade över om jag såg korten positivt eller negativt, om symbolerna stämde med resten mm. Jag var lite nervös för att lägga min första stjärna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-09-06 21:21
#3

Välkommen hit Malin, hoppas att du skall trivas bra hos oss tarotgalningar!😉
Nyfiken som alltid så undrar jag självklart vilken lek du har skaffat?

Jag kommer ihåg hur jag satt och bläddrade, undrade, kände mig glad och upprymd, lite fånig för att jag blev så glad av dessa bilder. Tittade och lade dem bredvid varandra, läste lite i LWB och jämförde och tittade igen. Kommer ihåg någon gång att jag vaknade mitt i natten och började bläddra i korten igen….🤐😃!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-09-06 22:39
#4

Minns att jag ville lära mig allt och att jag tyckte att det var jobbigt att blanda när det var så stora kort! Började med 1 kort i taget och läste i boken. Sen hittade jag nån internetkurs som jag skrev ut och läste samtidigt i boken när jag övade.

Min första lek var Jolanda Den Tredjes. Vad är det för lek du har?

 
 

[malin1991]
2013-09-07 11:43
#5

Tack så mycket för svaren och tipsen allihopa! :D

Jag har tarotleken "tarot Celtic" av någon anledning så fastnade jag för just denna riktigt mycket. någon som använder sig av den? :)

Kram på er alla!

Pagan
2013-09-07 12:02
#6

Kan du hitta en länk? Jag gogglade och fann inte en klar träff på just Tarot Celtic

kan det vara denna?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[malin1991]
2013-09-07 12:30
#7

Ja det stämmer, det är exakt den leken!
Det verkar inte vara en "nybörjarlek" men jag fastnade för den och därav blev det den. Har du använt dig av den?
kram

Pagan
2013-09-07 17:11
#8

Den är ganska dramatisk tycker jag. men himla fin. Nej jag har ingen erfarenhet av den. Men oftast så blir det ju så att man fastnar och den drar en till sig så där. Då är man fast och den har valt dig. Härligt! 🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-09-07 18:36
#9

Jättefin! Står på min vill ha lista.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: