Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1901 ggr
Tarotstollan
2013-04-11 02:00

The Deck of 1000 spreads, vad tror ni om det här?

Detta är alltså ett set  med kort som man använder för att själv kunna göra nya tarotstjärnor, och själv lätt använda redan förekommande stjärnor utan att behöva hålla reda på i vika positioner som korten ligger.
http://www.llewellyn.com/blog/2013/01/1000-spreads/
Jag tycker det verkar intressant men sen kommer ju alltid frågan, är detta något jag behöver eller vill ha för skojs skull?
Vad har ni för tankar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
2013-04-11 05:05
#1

För min del känns det som att iaf korten är en onödig grej men jag kan absolut tänka mig att en som inte är van eller om man har kunder hemma när man lägger så kan detta vara tydligt och jättebra. Boken däremot skulle jag vilja kika i.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-04-11 20:14
#2

Ja jag tycker att det är en bra idé, men som sagt det är ju frågan om det är något för mig att ha.  Ja, boken skulle vara kul att läsa. Har läst inne på Aeclectic och där inne verkar massa folk vara eld och lågor över detta nya sätt att kunna hitta på nya stjärnor.
Det hade varit kul att kunna titta ordentligt på det, innan jag skulle kunna bestämma om det ger mig något i min tarotutbildning. Det finns ju redan att beställa i Sverige men hittade ingen bra sida på svenska som förklarade systemet med de olika korten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-04-11 20:21
#3

Hm, första anblicken ger mig känslan av att det där skulle man ju lika gärna kunna göra själv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2013-08-17 00:03
#4

Hittade den här sidan som jag tycker förklarar mycket bättre hur man kan använda dessa kort:
http://www.1000spreads.com/

Tycker det verkar intressant men har fortfarande inte bestämt om jag vill ha dem eller ej!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2013-08-17 14:52
#5

Hm, det var ett spännande och intressant sätt att lägga Tarot! Och som Pagan skriver, man skulle kunna göra själv. Tänker att den som gillar att brodera, skulle kunna brodera rutor för kortens plats i stjärnan och skriva tolkningshjälp/ledord i. En Tarotduk med stjärna helt enkelt!

 
 

Elena-Maria
2013-08-17 19:31
#6

Det är väl en typisk vill-ha-grej? Om man nu redan samlar på lekar så är det ju som en ny lek bara. Idéen är ganska smart och rolig dock. Men som sagt; är det en nödvändighet? Det brukar jag fråga mej själv och ändå händer det att jag beställer en ny lek trots att jag redan har flera stycken…

Fred och god växt!

Annons:
Tarotstollan
2013-08-17 19:55
#7

Poängen är nog mera som jag tolkat det hela, att man själv kan hitta på nya och olika stjärnor inte bara hålla sig till en enda.
Att kunna använda dem till orakelkort och sen blanda hej vilt som man vill!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: