Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 4948 ggr
Spejan
2013-01-29 14:12

Rena pendeln?

Hej. Jag har beställt en pendel i kristall -ametist.
Ska jag rena den innan jag använder den, har förstått att man ska rena vissa.
Och hur renar man den isf?

Annons:
Alenzi
2013-01-29 14:14
#1

Ajax? :)


Spejan
2013-01-29 14:21
#2

hehe, har jag aldrig hört talas om att man ska använda:=)

Men jag har fått för mig att man ska rena vissa kristaller på speciella sätt innan man använder dom :)

[Ravenna]
2013-01-29 16:36
#3

Spejan, när du köper något som t ex en pendel så är det bra att rena objektet innan du använder det själv.

En kristall är lätt att ladda, den liksom det mesta, samlar på sig energi och därför är det bra att du renar den från alla tidigare laddningar som kan finnas i den, så att den är redo att arbeta för just dig och kommer i synk med din unika energi.

Vissa mineraler och kristaller verkar inte trivas så bra med vissa former av rening, som t ex att ligga i salt (eller saltbad) som annars är ett sätt att rena objekt på.

Vatten brukar funka bra för det mesta, håll kristallen under rinnande vatten (från kranen eller genom att hålla ner den i en bäck t ex) med intentionen att den sköljs helt ren från allt som varit i kontakt med den, att den bli fri från tidigare laddningar och att den neutraliseras.

Sen kan du ladda den med din egen intention och energi. Bli vän med den, så att säga. :-)

Lycka till!

Spejan
2013-01-29 17:52
#4

Okej, tack då ska jag göra det :)

[Ravenna]
2013-01-29 18:19
#5

:-)

[Momiji]
2013-02-04 19:51
#6

Själv brukar jag efter rening av pendlarna göra ett "halsband" av dom. Har en kedja jag spänner fast dom vid så att pendeln får hänga precis vid hjärtat. Sen bär jag dom där i några dagar innan jag börjar använda dom

Annons:
[Ravenna]
2013-02-05 16:52
#7

Vilken bra idé Momiji. :-)

Jina.
2013-02-06 15:52
#8

Salvia funkar lika bra Skrattande

www.mediumjina.se

Tarotstollan
2013-02-06 21:19
#9

Jag är ganska "rå" när jag renar saker som går att tvätta. Alla nya inköpta saker går igenom samma sak.
Jag använder flytande tvål, borste och ljummet vatten, medan jag gör rent från fingeravtryck och smuts säger jag "jag renar dig från allt ont och annat otrevligt du varit med om, nu skall du bo hos mig hela livet och jag heter xxxxx och bor i xxxx  osv.
Sen efter att jag använt saker ett bra tag och de kan ha blivit dammiga eller fulla med fingeravtryck kan jag spola av dem i ljummet vatten och även då använda flytande tvål.
Laddar dem gör jag i solsken eller fullmånesken, när jag kommer ihåg det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Katsbabe]
2014-07-21 01:23
#10

Jag har under många år använt mig av rening via havssalt.

Man ska hälla så det täcks både under och även över om pendeln är gjord av kristall och det ska stå i 24 tim.

Om du kan utföra rening under fullmånen så är det ännu bättre annars går det bra med vilken tid på dygnet som helst bara den står i havssalt i 24 timmar.

Därefter ska man skölja den med ljummet vatten och se till att det inte finns några salt kvar på pendeln innan du sköljer den.

Torka den därefter och messa din energi till den för att ladda upp den.

Om ni vill få bättre resultat av pendeln , meditera gärna 5-10 min innan med pendeln hängande i vänster hand innan ni börjar🙂.

Hoppas att min erfarenhet och kunskap är till nytta.

Må väl alla goda☺️

Upp till toppen
Annons: