Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 2719 ggr
Ruzicka
7/25/12, 9:21 PM

Meditera över kort

Jag har läst överallt att folk mediterar över sina tarotkort, men jag har aldrig förstått det eller fått det förklarat för mig. Det låter så himla intressant!

Gör någon av er det? Vad innebär det? Vad ger det er? Hur gör ni?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
[C Stark]
7/25/12, 9:45 PM
#1

Inte över, men ibland innan så jag finner ro och blir tom i kropp och själ. Underlättar om man får in många sinnesintryck under tiden, samt var sinnesintrycken hör hemma… Glad

Pagan
7/25/12, 10:30 PM
#2

jag brukar tända ett ljus, ha soft musik på, ta mitt kort - Kejsaren - bara råstirra på det, ta bort allt i bakgrunden och bara seee - då kisar jag och efter en stund  blir det allt mer suddigt och då så ser jag saker runt om kortet, färger mm och hör inom mig ord och stilla lugn som faller på plats. SVårt att förklara. men jag kan tycka att det är lättare att ha nåt att fokusera på när jag mediterar, lättare att släppa "hjärnan" då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
7/25/12, 11:02 PM
#3

Det stod väl ganska mycket om det i en annan tråd, har jag för mig. Själv tycker jag det är för omständigt, tar för lång tid. Jag har så svårt att sitta för länge i meditationer p. g. av min nacke. Ligger jag ner så somnar jag bara.

 Annars gillar jag själva idén, att kunna komma korten närmre på det viset. 78 st olika meditationer i en liten ask!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
7/26/12, 3:09 PM
#4

Lät hur intressant som helst. Och blev nästan lugn själv, när jag läste om hur du gör, Pagan.

Tarotstollan, vet du vilken tråd det var? Glad

Tarotstollan
7/26/12, 10:56 PM
#5

# 4 Här har du en början i alla fall:

http://tarot.ifokus.se/discussions/4d714205b9cb462227057c02-kortmeditation?4d712566b9cb4621410494dc-1 

sen kan du leta vidare under meditation och avslappning!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
7/27/12, 12:57 AM
#6

Ska läsa, tack tarotstollan!

Annons:
Ruzicka
7/27/12, 12:20 PM
#7

Oj, jag glömde svara här! Förlåt!

Tack för länken Stollan, den skall läsas omedelbums! :D

Hm, det verkar som att det är den övning jag fick med Wizards Tarot. Den är ju tänkt för Nybörjare. I boken som tillhör leken har de olika övningar för varje kort i stora arkanan, och narrens övning var att stirra på kortet tills man kände att man blev ett med det och liksom gick in i kortet. Jag testade en gång, men hade svårt för det. Jag har nog svårt för att styra meditationer själv, jag har gärna en röst som talar om för mig vad jag skall känna. Men övning ger färdighet..? Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: