Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 3483 ggr
Ruzicka
2012-07-21 21:01

"Intervju med ny lek"-stjärna

En läggning som man med fördel kan göra med en ny lek för att förstå den lite bättre.

1. Berätta mer om dig själv, vad är ditt viktigaste karaktärsdrag?

2. Vilka är dina starka sidor som tarotlek?

3. Vilka är dina begränsningar?

4. Vad för du med dig till bordet - vad är du här för att lära mig?

5. Hur kan jag på bästa sätt lära från och sammarbeta med dig?

6. Vad är den möjliga utkomsten av vår arbetsrelation?

Placeringarna är upp till var och en (läs: jag har ingen aning om hur placeringarna egentligen såg utTungan ute). Jag vet inte om det spelar någon roll. Jag brukar lägga den i två rader om tre kort i varje, och det har funkat bra. ^^

Jag rekommenderar den starkt. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Pagan
2012-07-21 21:06
#1

Tack kära du. Har ju som de flesta vet börjat bekanta mig mer och mer med min Universal Goddess Tarot - men det går trööööögt! Så nu ska vi se om jag kan lista ut varförGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-07-21 21:11
#2

Tack Ruzicka en jättebra läggning som jag också ska göra med mina nya lekar. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-07-21 21:18
#3

Varsågoda. Skrattande

Jag tycker att din Goddesslek verkar jättespännande, Pagan, så spännande att jag har börjat leta efter en själv. Det finns ingen som helt tilltalar mig i stilen än, men det kommer kanske en dag. ^^ Lycka till med den!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-07-21 21:22
#4

Tack för en spännande stjärna!! Glad


plutopellis
2012-07-21 21:38
#5

Gah! Jag har ännu inte gjort denna på nån av mina lekar! Får ta och skriva ut den i alla fall… Fast nu sitter jag vid min dator, har bara skrivare till gubbens…

Pagan
2012-07-22 13:00
#6

Tack Ruz, nej vi måste ju tycka om bildspråket om det ska finnas en chans att jobba i hop.

Jag gjorde det ganska enkelt för mig här- skrev helt enkelt bara ner vad som stod i häftet för varje kort (översatte till svenska) Nu har jag gjort en del studier om gudinnorna och vad de står för i olika länder och hur jag känner själv inför dem och deras betydelse - men i detta skede funderade jag på om inte själva skaparen av leken skulle få säga sitt i denna fråga. Funderar på att göra denna stjärna lite längre fram med enbart mina tolkningar och se om vi är på samma spår då.

Ja så här blev svaren och jag tycker att de tyder på ett gott samarbete med min Universal Goddess Tarot.Glad

1. Vad är ditt viktigaste karaktärsdrag?

10 bägare – Hestia

Min omfamning är som ett varmt hjärta, likt kärleken till en älskad. I min famn känner du dig älskad, lugn och trygg. Jag är Hestia, den grekiska Gudinnan över hem och familj.

Det låter som att de svar jag får av denna lek kommer kännas som sant och riktigt. Tryggt att veta.

2. Vilka är dina starka sidor som tarotlek?

9 svärd – Ate

Jag stör din sömn med hemska mardrömmar. Jag översköljer dig med hat, avundsjuka, svartsjuka och all den oro som upptar mig. Jag är Ate den Grekiska Gudinnan över vansinne och otur.

Jag får med andra ord inte bara gulliga svar utan även sådana som kommer svida ordentligt. Rätt och riktigt känner jag.

3. Vad är dina begränsningar som tarotlek?

0 Narren – The fool - Lan Tsai-Ho

En av de 8 odödliga gudar/gudinnorna i Kina. Hon är lätt i hjärtat, full av fantasi, kuligheter och excentricitet.

Med andra ord inga begränsningar alls.Förvånad God känsla för sitt jag eller hur

4. Vad är du här för att lära mig?

7 Pentagram – 7 of Pentacles – Estanatlehi

Jag är Estanatlehi, en Navaho Gudinna över pånyttfödelse och utveckling. Sprid dina frön i den mest bördigaste jord och avvakta. Naturens under upprepar sig för alla dem som har tålamod, förtröstan och kärlek i sitt hjärta.

Genom att tro och lita till svaren så kommer jag få uppleva ett och annat under på vägen.

5. Hur kan jag på bästa sätt lära mig samarbeta med dig?

2 i Svärd – 2 of Swords – Fides

Med ett handslag utbyter du den största rikedomen: vänskap, lojalitet och det högsta av samarbeten. Jag är Fides, den Romerska Gudinnan vakterska över överenskommelser och integritet.

Ska genast göra detta. Ett ordentligt handslag får det bli. Som befäster vår relation.

6. Vad kan jag förvänta mig av vår relation?

6 i Svärd – 6 of Swords – Nehalennia

Gör dig redo för en lång färd till sjöss. Stjärnorna kommer att guida dig. Mitt emellan storm och stilla vatten kommer vi nå vår destination tillsammans. Jag är Nehalennia, den Keltiska Gudinnan, vakterska över de som far över vatten.

Hur jag än velar hit och dit, så kan jag lita till att de svar jag får är att lita på – återigen ett svar som heter duga.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
2012-07-22 19:43
#7

# 6. Ja det verkar som du och din lek kommer att få ett rakt på bra samarbete.

Funderar också på att köpa den leken. Det är väldigt vackra bilder i den och dessutom att det bara är guddinor gillar jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-07-22 21:21
#8

Samma här Stollan, jag drogs till den länge men vissa saker var inte riktigt vad jag ville ha - vad dessa saker var har jag i dagsläget faktiskt glömt - nu är jag jätteglad och nyfiken varenda dag var Gudinnan har att delge. Än så länge har det varit väldigt många kort ur Stora Arkanan och ur Svärdsviten, men det är ganska förståeligt, för jag har en del att bearbeta - så detta känna bra på alla sätt och vis. Denna läggning gav bra svar - inget vel här inte typ å det gillar jag.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2013-04-16 14:16
#9

Jag fick hem min Shadowscapes förra måndagen och drog några kort för att intervjua den. Här är resultatet. 

Vilka är dina viktigaste karaktärsdrag? 
9 of Cups
- Den är vacker att se på. 

Vilka är dina starka sidor som tarotlek? 
Page of Pentacles
- Trogen, abetssam, praktisk och down to earth.

Vilka är dina begränsningar? 
4 of Wands
- Ju mer tid jag lägger ner på leken desto bättre kommer vi fungera tillsammans. Begränsningarna sitter i mig. 
**
Vad för du med dig till bordet - vad är du här för att lära mig? **
Two of Swords
- Att öppna mina ögon och mitt hjärta. Att jag ska hitta en balans. 
**
Hur kan jag på bästa sätt lära från och sammarbeta med dig? **
King of Pentacles
- Genom att låta korten visa vägen. Korten har svaren. Frågar jag så får jag ta del av deras visdom. 

Vad är den möjliga utkomsten av vår arbetsrelation? 
Knight of Swords
- Gott sammarbete. Tillsammas strider vi frammåt och är oslagbara.

challameow.wordpress.com 

Skogshumblan
2013-04-16 17:13
#10

Men käre tid. Denna har jag helt glömt. Tack den som puttade till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-04-16 21:55
#11

Låter som ni kommer få en kanon relation challa. grattis!🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2013-04-16 21:59
#12

Tack, Pagan 😎

challameow.wordpress.com 

Ilandra
2013-05-18 21:00
#13

Hej! Jag är ny här och helt ny inom området! Egentligen vet jag inte om jag tror på någonting "övernaturlig", jag ser vanligtvis bara det som finns framför ögonen på mig och har en torr och vetenskaplig syn på världen (fast har alltid vart öppen för möjligheten). Samtidigt känner jag att det är någonting som fattas hos mig, jag söker min trygghet hos andra och känner mig rotlös. 

Jag har alltid älskat Stephanie Pui-Mun Laws konst, och är själv hobbykonstnär och har själv ett liknande bildspråk, så därför föll det sig naturligt att jag köpte Shadowscapes tarotlek, mest för att ha att titta på! Men jag känner mig dragen till den, som förtrollad nästan. Så jag började sätta mig in i tarotkortens värld och har lagt ner dagar på att bara se på korten och känna/skriva ned vad de betyder för mig. Nästan alla talar väldigt starkt till mig individuellt, får väl se om de gör de ihop också sen!

Det här var den första läggningen jag gjorde med leken och så här svarade den (och så tolkade jag det)

1 - Vilka är dina viktigaste karaktärsdrag? 
Six of Pentacles

"Jag håller inte tillbaka, är givmild och delar med mig av mina rikedommar" 

2 - Vilka är dina starka sidor som tarotlek? 
King of Wands

"Jag är en utmärkt ledsagare som är handlingskraftig, stark och en källa till inspiration!"

3 - Vilka är dina begränsningar? 
9 of Cups

"Du kan  ha svårt att tyda mig eftersom du bara vill se den ljusa sidan av livet."
**
4 - Vad för du med dig till bordet - vad är du här för att lära mig? **
8 of Cups

"Jag är här för att hjälpa dig finna ditt inre jag och din spirituella sida."
**
5 - Hur kan jag på bästa sätt lära från och samarbeta med dig? **
Ace of Pentacles

"Var öppen för nya möjligheter. Lägg ner tid och möda så kan du skörda framgång."

6 - Vad är den möjliga utkomsten av vår arbetsrelation? 
Five of Wands

"Om du är oförsiktig med vad du frågar kan kunskapen bli en stor börda för dig."

Annons:
Pagan
2013-05-18 21:05
#14

Ja det var en läggning som heter duga det. Verkar som Ni kommer trivas himla gott tillsammans Ilandra. Din lek talar om för dig både vilka rikedomar den vill dela med dig och vilka farhågor den har för ert samarbete. Kan ju inte bli mycket bättre. Jag tror du kommer ha stor glädje av din lek och ert fortsatta samarbete. Verkligen varmt lycka till. 

Och förresten välkommen in till oss🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Christina_46
2013-05-18 21:38
#15

Tack så mycket för tipset om läggning. Jag fick jättebra svar på frågorna 😃

Pagan
2013-07-11 21:35
#16

Vad bra christina, ett fint sätt att bekanta sigGlad

Jag vet att vi är fler som nyligen investerat i nya lekar och en del Nybörjare har vi också på sajten så det kan ju vara bra att testa denna läggning.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2013-07-12 08:38
#17

OJ här var ännu en tråd jag missat ett tag…. Ilandra vilken fin lek du valt och vilka svar du fick! Hoppas du kommer trivas bra med leken. Häng gärna på,de tarotcirklar vi har så du får använda din förmåga. Christina, gäller dig med såklart, välkomna hit!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ilandra
2013-07-16 03:26
#18

Tack! Jag trivs jättebra med den =) Använder den faktiskt då och då, till smått och stort! Har hittills aldrig spått någon annan, kanske hoppar på någon cirkel någon gång!

fridelfina
2013-07-16 20:09
#19

Ett till Shadowscapes-fan, kul! Och ännu roligare är att du faktiskt använder din lek Ilandra, själv har jag den bara som ögongodis då den talar ett språk jag inte förstår än! 🤔

 
 

Pagan
2013-07-16 22:19
#20

samma problem här, har den leken och den tilltalade mig massor, men då den väl kom hem, ja då kan vi inte samarbeta. Inte än vill jag tillägga för jag tänker försöka igen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: