Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2247 ggr
christel70
12/3/11, 8:59 PM

Tid i tarotkort

Vet inte om vi har disskuterat detta någon annanstans men tänkte ta upp frågan på nytt i såfall…

Ja hur gör ni? Går det att se tidsangivelse i kort?

Har ni några tips på tolkningar?

Medarbetare på Tarot

Annons:
christel70
12/3/11, 9:13 PM
#1

Hi, hi hittade precis en ganska färsk tråd som handlade om tidsangivelser i Tarot :http://tarot.ifokus.se/discussions/4de3d14d88f4722c88006f8a-tid-i-tarot

men disskutera gärna vidare och tipsa på hur man kan göra! Intressant detta!

Medarbetare på Tarot

tarotlasse
12/3/11, 9:45 PM
#2

Jo du kan ju alltid lägga en stjärna där du bestämmer tidsperioderna själv.

Jag brukar lägga kort månad för månad 6 månader framåt.

Men du kan ju även lägga kort för vår sommar höst vinter som tidsangivelser.

Eller veckor år vilket du nu vill lägga på.

Men min egen erfarenhet är att det kan slå en hel del tidsmässigt.

Så det jag får upp nu i december det kan i bland redan skett och i bland så sker det inte fören i janurai februari men naturligtvis så är det ju mycket som sker i december månad också.

Jag lägger för 6 månader framåt men säger alltid till mina klienter att det kan slå lite tids mässigt så ge det ett år.

Men jag vet vid ett tillfälle en av mina klienter sa att inte ngt överhuvudtaget stämmde under det året men året därpå skedde alltihop.

Men ovanligt att det slår på så lång tid och jag kan inte förklara varför det blev så stort tidsfel vid just denna läggningen.

Men inte så konstigt att det kan slå tidsmässigt i en spådom.

Om du berättar för klienten att vissa saker ska ske vid en viss tidpunkt så kanske persone tar tag i situationen innan och då sker ju även händelsen tidigare.

Eller tvärtemot att man skjuter saker på framtiden eftersom det kanske fanns andra saker som var viktigare att göra innan.

Ser vi på Maya kalendern Nosterdamus som är profetsior o spådommar så finns det ju händelser dom beskrivit som skett men det har slått nästan hundra år fel tids mässigt.

Men ändå inte dpligt för ngt som är siat om för flera tusen år sedan.

Lasse

[sagalina123]
5/13/12, 1:18 PM
#3

Mycket intressant!

Maikailoa
5/13/12, 7:57 PM
#4

Ni kanske kan få några tips av John Ballantrae. Med råd om försiktighet till att börja med.

Telling time with Tarot cards, Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=7EL8OFOgv4g&feature=plcp

[sagalina123]
5/13/12, 8:13 PM
#5

Maikailoa Åhh vilken bra! TACK!

Upp till toppen
Annons: