Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 6790 ggr
[GunillaR]
7/19/11, 10:52 PM

Blå obsidian

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte detta fina hängsmycke idag från en känd nätbutik. Blå obsidian. Den är ca 2,3 cm bred och 3,3 cm hög och är alltså en ganska tung sak. Just nu har jag ingen silverkedja men funderar på att skaffa en sådan. Tror att den kommer mera till sin rätt än ett svart mockaband. Sen får jag prova om det ska vara längre eller kortare kedja.

Nu är jag intresserad om där finns någon av er som vet något om blå obsidian. När jag fick syn på bilden av stenen så föll jag som en fura, pladask. Tycker den är så vacker. (hoppas det inte är en glasbit som jag blivit förälskad i)

Isa, du vet ju mycket om stenar, kan du något om denna?

Färgen är ju väldigt måne.

Bilden är tagen utan blixt med med stark lampa över. Den är något fasett-slipad.

Annons:
Isa56
7/19/11, 11:36 PM
#1

Den här länken är vad jag hittade som hastigast. http://www.crystalsrocksandgems.com/Healing_Crystals/Obsidian/BlueObsidian.html

För blå Obsidian hade jag inte i mina böcker. Ska söka vidare imorgon, för det här var intressant. Där är olika betydelser beroende på färg.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
7/20/11, 9:18 AM
#2

Åhhhh vilka stenar!!! *dreglar* Tungan ute

Det finns tydligen från blåaste koboltblå till ljusaste nästan turkos. Läste lite på egenskaperna och den passar ju som hand i handsken för mig just nu när jag behöver extra skydd.

Men det var nog så att jag drogs till denna sten då jag var inne och kollade runt på olika, den satte sig rakt i hjärtat och fullkomligt skrek "här är jag".

Isa56
7/20/11, 10:12 AM
#3

Ja visst är dom fina. Ska se om jag hittar mer info senare idag. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Malinkonst]
7/20/11, 11:12 AM
#4

vilka stenar!!!

Den cobalt blue var så otrolig att jag. Vill måla den på en tavla på en person *S*

ja du vilken färg är det på din sten gilla ? som på bilden?

Malin

[GunillaR]
7/20/11, 3:11 PM
#5

# 4- Jomenvisst blir man inspirerad av dessa otroligt vackra stenar! Min sten är ljus nästan turkos och helt genomskinlig som synes. Bilden visar inte helt rätt färg.

Jag trodde inte att obsidian kunde vara så pass genomskinlig så detta var en positiv överraskning. Måste skaffa en fin silverkedja till den.

Upp till toppen
Annons: